تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 149910

ارائه مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج در کنترل و کاهش طلاق

ارائه مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج در کنترل و کاهش طلاق

آوا البرز-مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در اولین جلسه کمیته پیشگیری و کاهش از طلاق استان در سال 1403 با بیان این مطلب افزود: از آنجائیکه پدیده طلاق خود محصول علل و عوامل مختلفی است، اما با آموزش و ارائه مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج می توان قوام و ثبات یک ازدواج را حفظ و از وقوع طلاق ممانعت به عمل آورد.

یشان در خصوص راهکارهای اجرایی در خصوص پیشگیری از طلاق و به استناد سند ملی به موضوعات مهمی از جمله: 1. آموزش و آگاهی بخشی 2. مشاوره و حمایت روان شناختی 3. حمایت اجتماعی و مالی 4. تشویق به تعهد و مسئولیت پذیری 5. مدیریت و حل تعارض 6. حفظ و تقویت صمیمیت 7. پیگیری و ارزیابی و طرح تحکیم در ارادات را بیان نمود. کاظمینی در رابطه با ضرورت هماهنگی های بین بخشی در سطوح مختلف دستگاه های خدمات رسان که در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق فعالیت می کنند تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در جهت هم افزایی باید صورت بگیرد، هماهنگی های بین بخشی بین دستگاه های اجرایی است که همگی در یک جهت و با یک هدف غائی ارائه خدمت می کنند اما گسست و عدم این هماهنگی باعث می گردد که نتیجه مطلوب که همان کنترل و کاهش آمار طلاق طبق هدف گذاری صورت گرفته اتفاق نیفتد.

لذا ارتباط موثر و نزدیک بین این مراکز و تسری و گسترش خدمات مشاوره ای و آموزشی در همه
ارکان و کلیه شهرستان های تابعه استان یک ضروررت است. وی در همین رابطه به خروجی و
نتایج اقدامات و تلاش های صورت گرفته در سطح استان اشاره نموده و بیان داشت: به واسطه سیاست گذاری درست و تشکیل مستمر جلسات و پیگیری های مصوبات در سال 1401 و 1402 به ترتیب %3- و 6%- آمار طلاق کاهش داشته است .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در انتهای سخنان خود به موضوع ضرورت آموزش در دوران تحصیل در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: باید مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج در مراحل مقاطع ابتدایی تحصیلی و بر اساس یک سری از شاخص های فرهنگ ایرانی اسلامی صورت بگیرد تا به عنوان یک مبنا جهت انتخاب فرد قرار بگیرد.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.