تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۹:۲۲
کد خبر : 20595

الجزیره: میلیون‌ها عزادار برای تشییع ژنرال مورد احترام خود به خیابان‌های تهران آمدند

الجزیره: میلیون‌ها عزادار برای تشییع ژنرال مورد احترام خود به خیابان‌های تهران آمدند
استقبال تهران از شهدای مقاومت

شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد که سیل جمعیت مردم ایران برای تشییع پیکر قاسم سلیمانی در شرایطی که درخواست‌ها برای انتقام خون او افزایش یافته به خیابان‌های تهران آمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی، میلیون‌ها ایرانی عزادار برای ادای احترام خود به قاسم سلیمانی قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران امروز (دوشنبه) به خیابان‌های تهران سرازیر شدند. وی روز جمعه در کنار همراهانش در حمله هوایی آمریکا در بغداد ترور شد.

الجزیره همچنین گزارش داد: جمعیت با در دست داشتن عکس این ژنرال مورد احترام در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند و پشت سر رهبر معظم ایران بر پیکر او نماز خواندند.

این شبکه در ادامه به حضور زنان و مردان با لباس‌های مشکی در هوای بسیار سرد پایتخت اشاره و همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های دختر سپهبد قاسم شهید سلیمانی در این مراسم را منتشر کرده است.

وی گفت: خانواده‌های سربازان آمریکایی در خاورمیانه باید روزهای خود را در انتظار شنیدن خبر مرگ فرزندانشان سپری کنند.

الجزیره در بخش دیگری از گزارش مبسوط خود از مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در تهران به حضور دیگر مقامات ایران در کنار رهبری هنگام برپایی نماز اشاره کرد و از حسن روحانی، رئیس مجلس و فرمانده سپاه پاسداران نام برد.

الجزیره در ادامه گزارش داد: در این مراسم تعدادی از مقامات متحدان منطقه‌ای ایران، شامل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس حضور داشتند.

این گزارش با اشاره به وعده مقامات جمهوری اسلامی برای انتقام خون شهید سلیمانی افزوده است: اگرچه مشخص نیست که ایران کی و چگونه پاسخ خواهد داد اما هرگونه پاسخی ممکن است پس از پایان سه روز عزاداری در ایران انجام گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.