تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۳۱
کد خبر : 69394

الزهار: پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی پیشرفت چندانی نداشته است

الزهار: پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی پیشرفت چندانی نداشته است

الزهار: پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی پیشرفت چندانی نداشته است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی فعلا پیشرفت خاصی نداشته است.

الزهار: پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی پیشرفت چندانی نداشته است – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های فلسطینی، «محمود الزهار» در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت که موفقیت مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی به صبر و شکیبایی، زمینه‌سازی و ایجاد اهرم فشار نیاز دارد تا در نهایت به سرانجام برسد.

وی افزود که باید یک طرف واسطه اعم از عربی یا بین‌المللی وجود داشته باشد که به خواسته‌های طرف فلسطینی اهمیت بدهد.

برخی منابع جنبش حماس اعلام کردند که هر گونه مذاکره درباره مبادله اسرا منوط به دو شرط است؛ نخست، آزادی اسرای فلسطینی که در جریان مبادله وفاداری به آزادگان و در قبال آزادی «گلعاد شالیت» نظامی اسیر صهیونیستی از زندان‌های صهیونیستی خارج شده بودند و این رژیم دوباره آنها را به اسارت گرفته است و دوم اینکه این مذاکرات به صورت جدا از هر پرونده دیگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

شکوائیه‌ کارشناسان حقوقی به سازمان ملل: اسرای فلسطینی در معرض خطری بزرگ هستند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در تاریخ 20 ژوئیه سال 2014 از اسارت یک نظامی صهیونیستی به نام "شائول آرون" در جریان عملیات نظامی در شرق محله الشجاعیه شهر غزه خبر داد، اما ارتش صهیونیستی در آن زمان مدعی شد که این نظامی کشته شده است.

پس از آن نیز ارتش صهیونیستی در اول آگوست سال گذشته از قطع ارتباط و ناپدید شدن یک افسر صهیونیستی به نام "هدار گولدن" در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه خبر داد و مدعی شد که وی هم کشته شده است.

علاوه بر این، در ماه ژوئیه سال 2015 دایره سانسور نظامی اخبار صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی این رژیم به نام "آبراهام منگستو" اتیوپیایی تبار در نوار غزه در ماه سپتامبر سال 2014 خبر داد و اعلام کرد که وی پس از عبور از طریق موانع امنیتی شمال باریکه غزه ناپدید شده است.

بنیامین نتانیاهو در همان ماه خواستار مداخله طرف های بین المللی و درخواست آنها از جنبش حماس برای ارائه اطلاعات درباره سرنوشت نظامیان ناپدید شده صهیونیستی در غزه شد، اما این جنبش اعلام کرد که جز در قبال آزادی اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی حاضر به ارائه هیچ گونه اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.