تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 79999

بازسازی 14 خرداد 68 در رادیو/ افسانه یونانی از فردا شنیدنی می‌شود

بازسازی 14 خرداد 68 در رادیو/ افسانه یونانی از فردا شنیدنی می‌شود

بازسازی ۱۴ خرداد ۶۸ در رادیو/ افسانه یونانی از فردا شنیدنی می‌شود

مستند رادیویی "روایت یک انتخاب" امشب ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود و کار افسانه یونانی ایوب آقاخانی از فردا به آنتن می‌رسد.

بازسازی 14 خرداد 68 در رادیو/ افسانه یونانی از فردا شنیدنی می‌شود – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو خبر رادیویی بازسازی 14 خرداد سال 1368 و شروع پخش افسانه یونانی را با جزئیات در ادامه ببینید:

بازسازی رادیویی 14 خرداد 68

مستند رادیویی «روایت یک انتخاب» روز چهارشنبه، چهاردهم خردادماه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انسیه شمس‌اللهی، تهیه‌کننده این برنامه رادیویی گفت: مستند «روایت یک انتخاب» به جزئیات مجلس خبرگان رهبری در روز 14 خرداد سال 1368 می‌پردازد و تلاش می‌کند گفتگوها و وقایعی که آن روز در جلسه و در حاشیه‌ی جلسه رخ داده را روایت و بازسازی کند.

وی افزود: رویکرد این برنامه بازتاب نمایشی فضای حاکم بر جلسه‌ی آن روز خبرگان و مرور اسناد و شواهدی است که نشان می‌دهند از نظر حضرت امام خمینی(ره) و بسیاری از بزرگان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان، حضرت آیت الله خامنه ای فرد اصلح برای جانشینی امام رحمت الله بوده اند، به نحوی که از همان ابتدای جلسه ناخودآگاه افکار و دل های نمایندگان خبرگان رهبری به سوی ایشان متمایل می‌شود.

شمس اللهی ادامه داد: جایگاه بالای علمی و اجتماعی حضرت آیت الله خامنه‌ای قبل و پس از رحلت حضرت امام(ره) بر کسی پوشیده نبود و همین واقعیت موجب شد تا نمایندگان ملت در مجلس خبرگان دست به تصمیمی انقلابی بزنند و فردی را به مقام رهبری برسانند که از هر نظر شایستگی این مقام را دارا بودند.

این تهیه‌کننده رادیویی در پایان گفت: مستند نمایشی «روایت یک انتخاب» مروری است بر آنچه در روز یکشنبه، 14 خرداد 1368 در مجلس خبرگان رهبری گذشت.

این مستند رادیویی روز چهارشنبه، چهاردهم خرداد ماه، ساعت21 از رادیو نمایش پخش می شود.

اخبار رادیو و تلویزیون| از "تیرباران" مجید مجیدی تا برنامه‌های رادیویی ارتحال اماماخبار رادیو و تلویزیون| از نمایش‌های اجتماعی رادیو تا بررسی تلویزیونی ضرب‌المثل‌های فارسی

افسانه‌ای یونانی به رادیو نمایش رسید

ساعت 22:45 پنجشنبه، پانزدهم خرداد، شنونده افسانه «سیکو و کوپید» در برنامه «افسون افسانه» رادیو نمایش باشید. «سیکو و کوپید» که افسانه ای یونانی است، توسط سهیلا خدادادی، تنظیم رادیویی شده است.

در خلاصه داستان این افسانه آمده است: سال‌ها پیش در سرزمین یونان پادشاهی زندگی می‌کرد که سه دختر داشت. دخترهای پادشاه همگی زیبا بودند، اما دختر کوچکترشان به نام "سیکو" زیبایی خیره کننده ای داشت؛ اما این زیبایی برای پادشاه خیلی هم خوشایند نبود، زیرا احساس می‌کرد، ممکن است خیلی‌ها به او حسادت کنند. از طرفی ونوس الهه‌ زیبایی از اینکه می‌دید مردم برای دیدن سیکو به قصر می‌روند، بسیار عصبانی بود؛ برای همین به دیدن پسرش «کوپید» رفت تا با او مشورت کند و بتواند سیکو را از میان بردارد، اما …

افسانه «سیکو و کوپید» به روایت مهرخ افضلی و با هنرمندی احمد گنجی، نوشین حسن زاده، فریبا طاهری، فریدون محرابی،مهدی طهماسبی، نگین خواجه نصیر، ماندانا محسنی و سیما خوش چشم در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این افسانه به تهیه کنندگی زهرا عبدالله‌زاده، کارگردانی ایوب آقاخانی، افکتوری نازنین حسن‌پور، و صدابرداری حیدر صفدری پنجشنبه ساعت 22:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود و تکرار آن جمعه ساعت 11:45 دقیقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.