تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۲۰
کد خبر : 56456

بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب

بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب

بازگشت ۱۱۰ هزار آواره سوری به ادلب

مدیر تیم هماهنگ‌کننده امور غیرنظامیان در شمال سوریه و مسئول جمع‌آوری اطلاعات درباره آوارگان از بازگشت حدود ۱۱۰ هزار آواره سوری به ادلب پس از توافق آتش‌بس در شمال سوریه خبر داد.

بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «محمد حلاج» حمد حلاج مدیر تیم هماهنگ‌کننده امور غیرنظامیان در شمال سوریه و مسئول جمع‌آوری اطلاعات درباره آوارگان گفت که از زمان اجرای توافق روسیه و ترکیه بر سر آتش بس در شمال سوریه، حدود 110 هزار نفر از آوارگان سوری به مناطق خود در استان ادلب بازگشته‌اند.

وی افزود: 109 هزار و 714 نفر از یک میلیون سوری که از اکتبر سال 2019 در پی تشدید درگیری‌ها (بین ارتش سوریه و ترکیه) مجبور به ترک منازل خود شده بودند، به ادلب بازگشته‌اند.

محمد حلاج تاکید کرد که بخش اعظمی از آوارگان سوری که در ارودگاه‌های اطراف مرزهای ترکیه و سوریه به سر می‌برند، تمایلی به بازگشت به مناطقشان را ندارند.

سران روسیه و ترکیه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش‌های بوجود آمده در ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه به توافق رسیدند.

اسفند ماه گذشته پس از کشته شدن 33 نظامی ارتش ترکیه در تحولات ادلب، تنش‌هایی میان روسیه و ترکیه بوجود آمد که این تنش‌ها با میانجی‌گری روسیه و حصول توافق آتش بس در شمال سوریه بین اردوغان و پوتین خاتمه پیدا کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.