تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 92834

برای حذف جریمه های اشتباه وسایل نقلیه به کجا مراجعه کنیم

برای حذف جریمه های اشتباه وسایل نقلیه به کجا مراجعه کنیم

سرپرست پلیس راهور استان به تشریح دلایل ثبت جرایم رانندگی اشتباه پرداخت.گفت: پس از ثبت جریمه اشتباه. صاحبان وسایل نقلیه پس از گذشت 10الی 12 روز در صورتی که جریمه ثبت شده پاک نشد. به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه و موضوع را گزارش کنند.

به گزارش آوا البرز به نقل ازپایگاه خبری پلیس سرهنگ “حمدالله رحمتی پور” با اعلام این خبر بیان داشت. گاهی اتفاق می‌افتد که خودروی برخی از شهروندان بدون آن که در آن مکان و زمان حضور داشته باشند. جریمه شده که این امر 2 دلیل اتفاق می‌افتد. اولین دلیل پوشاندن یا مخدوش کردن شماره پلاک خودرو از سوی برخی افراد است که باعث ایجاد دردسر برای دیگران می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این. امکان اشتباه سهوی پلیس صادر کننده‌ جریمه یا اشتباه دوربین‌ها نیز وجود دارد. که این مورد هم قابل پیگیری است.
وی ادامه داد: در صورت دریافت جریمه اشتباهی، مالک خودرو بین ۱۰ تا ۱۲ روز صبر کند و اگر جریمه حذف نشد، به واحد اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه و برای حذف جریمه اشتباهی درخواست بدهند.

سرپرست پلیس راهور استان البرز از برخورد جدی پلیس با جرائم مخدوش کردن پلاک های وسایل نقلیه خبر داد و گفت: رانندگانی که پلاک وسیله نقلیه خود را پوشانده و یا مخدوش کنند، علاوه بر اینکه قبض برای آنها صادر می‌شود، به مراجع قضائی نیز معرفی می شوند.

راه‌های اعتراض به جرایم
راه اول: مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور

چنانچه شما دارای قبض جریمه تسلیمی هستید.می‌توانید با مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور. شکایت و اعتراض خود را به جریمه ابراز کنید.

در این روش شما باید مدارکی مانند کارت شناسایی معتبر خود.کارت و اصل سند مالکیت وسیله نقلیه و فرم تکمیل‌شده درخواست را به همراه داشته باشید .

به مرکز تسلیم کنید. پس از طرح شکایت، اعتراض شما بررسی و به آن رسیدگی می‌شود.

راه دوم: مراجعه به مراکز پلیس+۱۰

مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ را می‌توانیم بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو بنامیم.

با مراجعه به این مراکز، شما می‌توانید. شکایت خود را درباره جریمه رانندگی اعلام کنید. تا درخواست شما از طریق این سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال شود.

خوب است. بدانید که مرکز اجرائیات کل کشور در مدت ۲۴ ساعت.موضوع شکایت شما را بررسی و پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

چنانچه پاسخ اعتراض برای شما پذیرفتنی و قانع‌کننده بود. باید جریمه را پرداخت کنید. در غیر این صورت شما می‌توانید با مراجعه به پلیس راهور،  اعتراض کنید. توجه داشته باشید که رای صادرشده در این مرحله، قطعی و بازگشت‌ناپذیر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.