تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر : 84824

بهره مندی از ظرفیت‌های صنعت گردشگری البرز

بهره مندی از ظرفیت‌های صنعت گردشگری البرز

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنراتاق بازرگانی البرز ضمن گرامیداشت هفته گردشگری، اظهار داشت: گردشگری بزرگترین صنعت در جهان است، این صنعت جزو مهمترین منابع درآمدی و زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی مانند هفته گردشگری، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های نقاط مختلف دنیا در این حوزه است، افزود: صنعت گردشگری این قدرت را دارد تا مردمانی از نژاد، رنگ پوست، فرهنگ، گویش های گوناگون وهمچنین سبک زندگی متفاوت از یکدیگر را گرد هم آورد.

حاضری با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد از کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری مشتمل بر مجموعه‌های کوچک و متوسط است، بیان کرد: خوشبختانه صنعت گردشگری همواره در اشتغال زایی زنان، جوانان و جمعیت روستایی پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود با بهره گیری از ظرفیت صاحبان صنایع و تسهیلات بانکی مشکلات مالی حوزه گردشگری برطرف شود، اظهار کرد: موضوع مهم دیگر نقش موثر دولت و نهادهای زیرمجموعه آن در حمایت از بخش خصوصی است که با مواردی از جمله تسهیل فرآیند صدور مجوزها، کمک های اداری- سازمانی این مورد نیز عملیاتی می شود.

وی گفت: استان البرز به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی بالا، پوشش گیاهی و آب و هوایی مناسب از فرصت های خوبی در حوزه های هنری، فرهنگی، طبیعی و روستایی برخوردار است و می‌تواند درآمدزایی بالایی از این شاخه‌ها داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز در پایان با بیان اینکه حضور و مشارکت فعالان صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در گسترش و تقویت سطح ارتباطات فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: یکی از تأثیرات حضور در نمایشگاه‌های بین المللی ایجاد فرصت صحبت و همچنین تقویت روابط با کشورهای دیگر به خصوص مقاصد هدف گردشگری است

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.