تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 142596

بیمه شدن همه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی

بیمه شدن همه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی
دکتر احد بنار­ گفت:
از ترم آینده تحصیلی، همه دانشجویان بین الملل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از بورسیه و غیربورسیه شهریه پرداز، از پوشش بیمه پایه سلامت برخوردار خواهند شد که این اتفاق با کمک سازمان بیمه سلامت کشور محقق شد.
او خاطرنشان کرد:
در جزء پنج ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه الزام شده که همه دانشجویان خارجی (بین الملل) اعم از بورسیه‌ای و غیربورسیه‌ای دارای بیمه پایه سلامت شوند که بر اساس آن، سازمان بیمه سلامت کشور همکاری و مساعدت‌های لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص انجام داد و برقراری بیمه پایه سلامت دانشجویان بین‌الملل از ترم آینده انجام خواهد شد.
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد:
دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بیمه پایه سلامت دانشجویان بین الملل را پیگیری کنند و ثبت نام از دانشجویان خارجی و شروع به تحصیل آنها، منوط به داشتن بیمه سلامت خواهد بود که باید از طریق دانشگاه‌ها برای آن‌ها انجام شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید از طریق ادارات کل بیمه سلامت استان مربوطه برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان بین الملل خود، تلاش کنند.
بنار بیان کرد:
امیدواریم با تحقق این اتفاق مهم که از ترم آینده صورت می‌گیرد، مشکلات بیمه‌ای که در گذشته برای دانشجویان بین‌الملل وجود داشت، مرتفع شود.
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ این مصوبه به همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و حمایت‌های سازمان بیمه سلامت کشور، افزود:
همه دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت در حین ثبت نام و انتخاب واحد از دانشجویان، باید برای معرفی دانشجویان خارجی اعم از بورس و غیربورس، به ادارات کل بیمه سلامت استان مربوطه خود اقدامات لازم را انجام دهند و باید برای همه دانشجویان خارجی خود، پوشش بیمه‌ای مذکور را فراهم کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.