تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 88977

تجلیل از شاعران و نویسندگان فردیس

تجلیل از شاعران و نویسندگان فردیس

مراسم گرامیداشت روز قلم وتجلیل از نویسندگان وشاعران و کتاب “امام زمان (عج الله) در آیات قرآن” نویسنده علی اصغر ماهی عصر دوشنبه با حضور مسوولان شهرستان فردیس در سالن اجتماعات شهرداری فردیس رونمایی شد.

سیدحمیدیعقوبی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت روز قلم و خیر مقدم به حاضرین جلسه گفت: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است.
یعقوبی افزود : قلم، زبان دوم انسان هاست. هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد.
حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در این آیین گفت : باتوجه به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی مراسم تجلیل از اهل قلم ورونمایی از کتاب  به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس وشهرداری وشهرای شهر فردیس برگزار گردید.
وی در ادامه افزود: نامی که در قرآن و کلام اهل بیت (ع ) و همه مباحثی که وصل به اندیشه و رشد آدم دارد به عنوان ارزشمند ترین استعدادها و وضعیت انسانی و پیرامون انسان صحبت شد که به واسطه آن علم و دانش را کسب کند.
ولیزاده گفت: قلم از جمله مباحثی است که در قرآن به آن قسم یاد شده ؛ قلمی که خداوند در قرآن قسم یاد می کند قلمی است که عدالت و حق را بنویسد حق را امضاء و یا تایید کند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس اظهارداشت: در طول تاریخ وقتی نگاه می کنیم می بینیم چه قلم هایی که خودشان را فروختند و تاریخ را به نفع مردمان و حاکمان زمان تغییر دادند و مردمان دیگر زمان ها را به اشتباه انداختند این قلم باید آتش بگیرد.
حمید رضا ولیزاده افزود: کدام قلم باید بماند آن قلمی که در او عدالت و حق نوشته شود در آن خدا دیده شود خیلی از مباحث پیرامون آدمی با گذشت زمان به دست ما رسیده اگر آن حقانیت را نگاه کنیم در اثر حرکت قلم های عدالت محور که هر چند بر صاحبانشان مشکلاتی ایجاد شد ولی دست از نوشتن حق برنداشتند.
علی اصغر ماهی نویسنده و مولف کتاب امام زمان در آیات قرآن در این مراسم گفت: این کتاب با هدف اثبات وجود “امام زمان( عج الله )در آیات قرآن” با استناد به احادیث معتبر از مصادر شیعه نوشته شده است که در ۶۶۷ صفحه و  ۵۰۰ جلد  توسط انتشارات فکرسازان به چاپ رسیده است.
وی اظهار داشت:  این کتاب  حاصل ۲ دهه تحقیق در خصوص موضوع  مهدویت است که به استناد ۱۳۵ آیه قرآن کریم و با تکیه بر احادیث مستند و معتبر نگاشته شده است.
این استاد دانشگاه افزود: از آنجا که مساله وجود امام زمان(عج الله) به عنوان آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت از اهمیت والایی برخوردار است بنابراین  تحقیق پیرامون غیبت، فلسفه و حکمت آن، علائم ظهور، احوال مردم در آخر زمان از اساسی ترین مسایل هستی است که کلیه ادیان، مذاهب و مکاتب در خصوص آن سخن ها گفته و دلیل آورده اند اما متاسفانه در طول گذشت زمان این موضوع مهم دچار بدعت ها و آفت های فراوان شده تا جایی که برخی آن را از اساس تکذیب نموده و برخی آن را با انبوهی از خرافات و مسایل بی اساس آمیخته اند.
در پایان این مراسم از نویسندگان،هنرمندان و شاعران اهل قلم  به ویژه استاد علومی تبریزی از شعرای آیینی کشور با اهدای لوح  سپاس قدردانی شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.