تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۵۵
کد خبر : 71509

ترکاشوند: استفاده از یک مربی سرشناس خارجی برای تیم ملی مفیدتر است/ پلی‌آف کیفیت لیگ را پایین می‌آورد

ترکاشوند: استفاده از یک مربی سرشناس خارجی برای تیم ملی مفیدتر است/ پلی‌آف کیفیت لیگ را پایین می‌آورد

ترکاشوند: استفاده از یک مربی سرشناس خارجی برای تیم ملی مفیدتر است/ پلی‌آف کیفیت لیگ را پایین می‌آورد

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران گفت: معتقدم در زمان کنونی، استفاده از یک مربی سرشناس و درجه یک خارجی برای تیم ملی بهتر و مفیدتر است.

ترکاشوند: استفاده از یک مربی سرشناس خارجی برای تیم ملی مفیدتر است/ پلی‌آف کیفیت لیگ را پایین می‌آورد – اخبار ورزشی –

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: در حال حاضر می‌توان به هر دو گزینه ایرانی و خارجی فکر کرد ولی هر کدام شرایط خاص خودش را دارد. استفاده از مربی خارجی در صورتی مفید خواهد بود که از یک مربی سطح بالا و تراز اول استفاده کنیم چون حضور یک مربی شبیه کولاکوویچ سودی برای والیبال ایران ندارد.

سرمربی فصل گذشته پیکان ادامه داد: خوشبختانه مربیان ایرانی هم به سطح بالایی از دانش و تجربه رسیده‌اند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. جوانانی مثل کریمی، یلی و اسفندیار که به تیم ملی رسیده‌اند و در مسابقات بین‌المللی نیز درخشش خوبی داشته‌اند، حاصل زحمات همین مربیان ایرانی هستند.

ترکاشوند گفت: با این حال معتقدم در زمان کنونی، استفاده از یک مربی سرشناس و درجه یک خارجی برای تیم ملی بهتر و مفیدتر است. تعدادی از بازیکنان تیم ملی که سال‌ها برای والیبال ایران زحمت کشیده‌اند،‌ بعد از المپیک به دلیل فرسودگی، خستگی و آسیب دیدگی از تیم ملی کناره گیری خواهند کرد و المپیک آخرین حضور آنها در تیم ملی است. به همین خاطر باید از تجربه ارزشمند آنها در کنار بازیکنان جوان استفاده کرد و بهترین نتیجه را در المپیک گرفت. بعد از المپیک،‌ نوبت به تغییر نسل می‌رسد. این تغییر نسل می‌تواند با حضور مربی ایرانی همراه شود.

ملی پوش پیشین والیبال ایران در مورد برگزار لیگ برتر تصریح کرد: من همیشه مخالف پلی‌آف بوده‌ام ولی الگوبرداری از لیگ‌های اروپایی باعث شده تا پلی‌آف،‌ جزء لاینفک لیگ ایران در سال‌های گذشته باشد. به نظر من، برگزاری پلی‌آف اشتباه است چون بازیکنان در مرحله گروهی به خود فشار نمی‌آورند و تنها در یک ماه برگزاری پلی‌آف، بازی می‌کنند. برگزاری پلی‌آف، مشکلات دیگری هم دارد که اشاره به آن صحیح نیست.

ترکاشوند اظهار داشت: اگر لیگ تنها به صورت رفت و برگشت برگزار شود، همه تیم‌ها برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند چون می‌دانند فرصتی برای جبران وجود ندارد. برگزاری لیگ بدون پلی‌آف و انجام یک بازی در هفته، بهترین حالت ممکن برای اجرای لیگ است. تمام حاشیه‌ها و فشارها از زمان آغاز پلی‌آف به لیگ برتر وارد شد. از طرف دیگر، پلی‌آف برای تیم‌هایی خوب است که تماشاگر دارند. پلی‌آف برای تیم‌های تهرانی که بدون تماشاگر هستند، سودی ندارد.

کولاکوویچ: می‌توانستم برای دریافت مبلغ قراردادم شکایت کنم/ مردم چیزهای مهمتری را نسبت به من از دست دادندماجرایی که سایت فدراسیون والیبال لو داد/ کلید خوردن برکناری کولاکوویچ از بهمن ماه

او تاکید کرد: برخی مربیان هم برای اینکه بیشتر در جریان و لیگ و اخبار باشند، طرفدار برگزاری مرحله پلی‌آف هستند. در مجموع، پلی‌آف کیفیت لیگ را پایین می‌آورد.

ترکاشوند در مورد ادامه حضورش در رأس کادر فنی تیم والیبال پیکان گفت: من 2 سال در ورامین بدون پول و مشکلات فراوان کار کردم و وقتی هم که به پیکان آمدم،‌ جوانگرایی، شعار باشگاه بود و تیم را با یک چهارم بودجه سال‌های قبل بستیم. در حال حاضر مشغول مذاکره با مدیران پیکان هستیم تاضمن تمدید قرارداد،‌ تیم خوبی را به هدف قهرمانی راهی لیگ برتر کنیم. خوشبختانه مدیر عامل جدید باشگاه، تفکرات قهرمانی در سر دارد و امیدوارم هر دو تیم والیبال و فوتبال پیکان در فصل جدید برای قهرمانی گام به میدان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.