تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۲۹
کد خبر : 29091

تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح سازش ترامپ

تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح سازش ترامپ

تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح سازش ترامپ

دولت آمریکا در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با طرح سازش تحمیلی رئیس‌جمهوری این کشور، تأکید کرد که کشورهای عربی بر رد «معامله قرن» اجماع نکردند.

تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح سازش ترامپ – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری «اکسیوس»، روز شنبه به‌نقل از یک مقام ارشد در کاخ سفید اعلام کرد: «ایالات متحده از واکنش‌های مثبت برخی کشورهای عربی درباره طرح صلح‌مان، که روز شنبه در نشست اتحادیه عرب در قاهره اعلام شد، قدردانی می‌کند و فقط به‌فضل آمادگی نسبت به تلاش برای یافتن راه‌هایی جدید، خواهیم توانست در روند حل‌وفصل منازعه‌ای، که به‌دلیل آن ملت فلسطین از دهه‌ها پیش رنج می‌برند، جهشی موفقیت‌آمیز داشته باشیم.»

خشم فلسطینی‌ها از وزیر خارجه اماراتتماس تلفنی ملک سلمان با ابومازن/ تشکر سعودی از ترامپ به‌دلیل رونمایی از طرح ننگین «معامله قرن»

منبع مذکور افزود، تصمیمات سابق اتحادیه عرب برای جلب رضایت رهبری فلسطینی تلاش می‌کرد و به صلح و پیشرفت منتهی نشده است، ازاین‌رو آزمایش روش‌های جدید مهم است و گرنه سرنوشت فلسطینی‌ها تغییر نمی‌کند.

پیشتر در روز گذشته، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که بیانیه پایانی نشست این اتحادیه طرح موسوم به «معامله قرن» را صراحتاً رد می‌کند؛ چرا که آن حداقل حقوق و آرمان‌های فلسطین را تأمین نمی‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه گذشته در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد که واکنش‌های جهانی زیادی داشته است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

انتهای پیام/+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.