تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر : 85958

جشنواره نمایش عروسکی

جشنواره نمایش عروسکی

. به گزارش روابط‌ عمومی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک. مهدی حاجیان دبیر اجرایی این رویداد. مهلت ارسال پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی را تا ۲۰ دی‌ماه اعلام کرد.

او ضمن اعلام این خبر افزود. ستاد برگزاری جشنواره این بخش را به منظور حمایت از دانش‌آموختگان نمایش عروسکی. تسهیل ورود آن‌ها به عرصه نمایش حرفه‌ای در نظر گرفته است.

حاجیان با اشاره به شیوه شرکت در بخش «پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی» ادامه داد. همانگونه که در فراخوان اعلام شده است.

دانشکده‌های تئاتر سراسر کشور می‌توانند. پایان‌نامه‌های برتر نمایش عروسکی دانشجویان خود را. در فاصله زمانی یکم شهریور ۱۳۹۷ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ ارائه شده است.

جهت انتخاب نهایی به ستاد جشنواره معرفی کنند.

در خصوص نحوه ارسال پایان‌نامه‌های برتر توضیح داد. متقاضیان این بخش می‌بایست.  ۵ نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری نمایش خود را در فرمت قابل پخش. به همراه تاییدیه مدیر گروه دانشکده به دبیرخانه ارسال کنند.

جشنواره نمایش عروسکی

جشنواره نمایش عروسکی

جشنواره نمایش عروسکی

 

راه‌های برقراری تماس با دبیرخانه : واقع در تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم، شماره تماس‌های ۰۲۱۶۶۷۵۶۴۹۶ و ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲ و ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ و سایت https://tehranmobarak.theater.ir است.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان. بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک. به دبیری زنده‌یاد گلزار محمدی در اسفندماه سال جاری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف بسترسازی برای رشد کمی و کیفی نمایش‌های عروسکی. تبادل تجارب ملی و بین‌المللی. توجه به خلق آثار مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی و ملی و تقویت مرکزیت ایران.که به عنوان قطب نمایش عروسکی خاورمیانه، با نگاه خاص به ادبیات و فرهنگ. مضامین زندگی انسان، مصائب جنگ و مهاجرت های ناگزیر از آن. تاکید بر صلح و فعالیت های زیست محیطی، بنا بود. در مردادماه ۱۳۹۹ برگزارشود.

اما با توجه به شرایط کووید19. هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک. در اسفندماه سال جاری. با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است.که دبیری این رویداد هنری را زنده یاد گلزار محمدی برعهده داشت. که اسفند 98 بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

بخش ایده‌های نو ،نمایش عروسکی در فضای مجازی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک. به مدیریت بهرام بهبهانی برگزار می‌شود.

آثار این دو بخش را روشنک روشن، مریم معینی و محمد بحرانی از میان آثار داوطلب انتخاب کرده‌اند.

بخش ایده‌های نو مختص نمایش‌ها یا قطعات نمایشی است. که با تاکید بر عروسک، با ساده‌ترین شرایط، امکان اجرا در فضاهای مختلف را داشته باشد.

رویکرد ویژه ستاد برگزاری به استفاده خلاقانه از تکنولوژی‌های نوین. در تولید و اجرای قطعات نمایش عروسکی است.

در بخش نمایش عروسکی در فضای مجازی با توجه به گسترش روزافزون حضور و تاثیر فضاهای مجازی. در همه شئون زندگی انسان معاصرستاد در نظر دارد.

از قابلیت‌های ارزشمند این تکنولوژی در راستای معرفی بهتر نمایش عروسکی و گسترش دامنه مخاطبان این گونه هنری بهره ببرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.