تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 58176

جیمی کارتر: چین یک پنی هزینه جنگ نکرده اما آمریکا تمام عمرش در جنگ بوده

جیمی کارتر: چین یک پنی هزینه جنگ نکرده اما آمریکا تمام عمرش در جنگ بوده

جیمی کارتر: چین یک پنی هزینه جنگ نکرده اما آمریکا تمام عمرش در جنگ بوده

جیمی کارتر به دونالد ترامپ گفته دلیل پیشی گرفتن اقتصادی پکن از واشنگتن این است که چین حتی یک پنی برای جنگ هزینه نکرده اما آمریکا از کل ۲۴۲ سال موجودیت خود، ۲۲۶ سال را در جنگ سپری کرده است.

جیمی کارتر: چین یک پنی هزینه جنگ نکرده اما آمریکا تمام عمرش در جنگ بوده – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جیمی کارتر» رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا به یک هیات کلیسایی گفته شنبه گذشته با دونالد ترامپ درباره چین تلفنی حرف زده است.

بنابر گزارش خبرنگار «رادیو ملی آمریکا» کارتر گفته ترامپ نگران بوده که چین در حال جلو زدن از آمریکا در حوزه اقتصادی است. رئیس جمهور سابق آمریکا به ترامپ حق داده که نگران باشد.

کارتر که نقش اساسی در عادی سازی روابط چین و آمریکا در سال 1979 میلادی داشت، درباره دلیل ظهور قدرتمند چین در حوزه اقتصاد گفته است که این کشور هرگز مانند آمریکا پول خود را در جنگ ها هزینه نکرده اما آمریکا از کل 242 سال موجودیت خود، 226 سال را در جنگ سپری کرده و فقط 16 سال در صلح بوده است.

کارتر در ادامه پرسیده است: «ما چند مایل راه آهن پرسرعت در این کشور ساخته ایم؟ در حالی که چین 18 هزار خطوط راه آهن پرساعت ساخته است. من فکر می کنم آمریکا سه تریلیون دلار هزینه نظامی کرده اما چین حتی یک پنی را در جنگ هزینه نکرده است و به این دلیل است که چین جلوتر از ما است.»

تعرفه های ترامپ برای واردات از چین آمریکا را در مبارزه با کرونا دچار مشکل کردسفیر آمریکا در پکن: چین در صادرات اقلام پزشکی مانع تراشی نکردپلیس فدرال آمریکا: هکرهای خارجی تحقیقات ویروس کرونا را هدف قرار دادندواکنش امیر حاتمی به تحولات خلیج فارس: حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها باعث ناامنی در منطقه استکرونا 22 میلیون نفر را در آمریکا بیکار کرد

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.