تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 106109

خبر مهم رافائل گروسی درباره توافق در وین /جزییات

خبر مهم رافائل گروسی درباره توافق در وین /جزییات

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد طرف‌های حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در آستانه رسیدن به توافق قرار دارند.

 به نقل از فارس، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که طرف‌های حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها وین در آستانه رسیدن به توافق قرار دارند.
گروسی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس‌۲۴ این ادعا را مطرح کرد. خبرنگار این رسانه از گروسی پرسید آیا با توجه به اینکه «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه گفته که از آمریکا ضمانت کتبی دریافت کرده طرف‌ها در آستانه توافق در مذاکرات وین قرار دارند. گروسی به این سوال پاسخ مثبت داد.

مدیر کل آژانس اتمی گفت: «بله، فکر می‌کنم در آستانه توافق هستیم.

رافائل گروسی مدعی شد: «مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث ایجاد وقفه در گفت‌وگوها شد.

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه تصریح کرده بود که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.

وی گفت: «من هم شنیدم که آمریکایی‌ها هر روز تلاش می‌کنند ما را متهم کنند که ما جلوی توافق ترمز  می‌گذاریم. این دروغ است، توافق هنوز مورد تایید برخی از پایتخت‌ها قرار نگرفته و مسکو هم جزء این پایتخت‌ها نیست.»

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند. آمریکا همچنین واردات نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتربخوانید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.