تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۴۳
کد خبر : 82511

"خرپژوهی" زروئی نصرآباد صوتی شد

"خرپژوهی" زروئی نصرآباد صوتی شد

"خرپژوهی" زروئی نصرآباد صوتی شد

کتاب صوتی "خرپژوهی" نوشته مرحوم ابوالفضل زروئی نصرآباد با صدای احسان چریکی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

"خرپژوهی" زروئی نصرآباد صوتی شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، کتاب صوتی«خرپژوهش» نوشته ابوالفضل زروئی نصرآباد با صدای احسان چریکی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

ابوالفضل زروئی نصرآباد در کتاب صوتی خرپژوهی، حضور خر در ادبیات منظوم و منثور را در سراسر دنیا بررسی و گردآوری کرده که فقط بخش ایران آن باقی مانده و به چاپ رسیده است.

این کتاب با بهره‌مندی از طنازی ظریف زروئی نصرآباد به سرانجام رسیده است. او در اثر خود از زمینه‌های تاریخی استفاده از خر در متون منثور و منظوم طنز در ایران و جهان نیز بهره گرفته است.

کتاب خرپژوهی به کوشش نسیم عرب امیری و با مقدمه‌ای از سیدمهدی شجاعی به چاپ رسیده است. شجاعی در مقدمه خود که همراه با بیانی طنزآمیز است، خاطره‌ای از دیدارش با زرویی نصرآباد را بازگو کرده که در آن زرویی به انجام این پژوهش و دغدغه‌هایش برای به سرانجام رساندن آن اشاره کرده است.

این کتاب در چندین سال و در چندین هزار صفحه به موضوع حضور خر در ادبیات، افسانه‌ها، مثل‌ها، قصه‌ها و باورها در بسیاری از نقاط دنیا پرداخته است و زرویی نصرآباد آن را در چندین جلد تألیف کرده که کتاب حاضر تنها بخش کوچکی از این اثر بزرگ را شامل می‌شود.

زرویی نصرآباد زبان شیوای خود در تفسیر و توضیح متن و همچنین ساده‌نویسی‌اش که از ویژگی‌های ذاتی یک طنزپرداز و نویسنده است را کنار گذاشته و به دور از تأویل و تفسیر متون فقط دستاورد یافته‌هایش در این پژوهش را عرضه کرده است.

او در این کتاب به بررسی نقش خر در ادبیات فارسی، حکایت‌های منثور و منظوم، امثال‌الحکم و خر در کتاب‌های دینی پرداخته، به طوری که حتی ضرب‌المثل‌های مربوط به خرهای معروف تاریخ را نیز بیان کرده است.

کتاب صوتی خاطرات خودگفته رهبر انقلاب منتشر شدانتشار کتاب صوتی " سایه ملخ" بایرامی برای نوجوانانانتشار کتاب صوتی " کشتی پهلوگرفته" با صدای سیدمهدی شجاعی

کتاب صوتی خرپژوهی به مدت 7 ساعت و 12 دقیقه با صدای احسان چریکی روایت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.