تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر : 84845

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ششم مهر ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ششم مهر ماه

حضور فرمانده کل ارتش در صحن علنی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم/ اصلاح طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی/ اعتراض نمایندگان به خروج انتخابات اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از دستورکار و… از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ششم مهر ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و سخنرانی فرمانده ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم و… در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در ابتدای این جلسه با تبریک هفنه دفاع مقدس و با اشاره به حضور فرمانده کل ارتش در جلسه علنی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در هفته دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که در خدمت همسنگر و از رزمندگان دوران دفاع مقدس امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش باشیم و در هفته دفاع مقدس از بیانات ایشان استفاده کنیم.

امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی دفاع مقدس را الگوی کاملی از اراده ملت با فرماندهی امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: اگرچه پیروزی در جنگ نابرابر، فتح‌الفتوح و شبه‌ معجزه بود ولی منظور از معجزه قرن این پیروزی نیست بلکه معادلاتی است که طرحی نو در انداخت. منظور آن شجره طیبه‌ای است که شاخه‌هایشان به اقصی‌نقاط جهان پرکشید و سقوط خداناباوران حق‌ستیز را تسریع کرد.

مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهمکه در انتخابات مرحله دوم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، در جلسه علنی امروز برگزار شد.

عبدالجلال ایری منتخب کردکوی و ترکمن، مهدی باقری منتخب زنجان و طارم، مجتبی بخشی‌پور منتخب اسلام‌آباد غرب، شبیب جویجری منتخب اهواز، حسین رجایی‌ریزی منتخب لنجان، علیرضا زندیان منتخب بیجار، اصغر سلیمی منتخب سمیرم، علیرضا عباسی منتخب کرج، ابراهیم عزیزی منتخب کرمانشاه و بهزاد علیزاده منتخب دهلران برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه قرار گرفته و سوگند یاد کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس هم از ارجاع اعتبارنامه ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم به شعب مربوطه خبر داد.

کمیسیون برنامه و بودجه طرح اختصاص کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی را تقدیم هیات رییسه کرد.

همچنین درخواست اولویت برای طرح تامین کالاهای اساسی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت که با موافقت نمایندگان همراه شد.

در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مشارکت کم نمایندگان در رای‌گیری باعث شد که نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تذکرات پی در پی و متعددی از نمایندگان بخواهد که در رای‌گیری شرکت کنند و این روال در تصویب هر ماده این طرح تکرار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت نهایی شدن آن یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص پیدا می‌کند.

یک فوریت این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده به تصویب رسید.

امروز همچنین تعدادی ازمربیان پیش دبستانی ، تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند. این مربیان که از نقاط مختلف کشور مقابل مجلس تجمع کرده بودند با توجه به سوابق کاریشان بر لزوم استخدام خود در آموزش و پرورش تاکید داشتند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.