تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 142311

خوشحالیم که حداقل ۲۴ساعت به ما حمله نمی‌شود

خوشحالیم که حداقل ۲۴ساعت به ما حمله نمی‌شود

ماجرای حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق تبدیل به اخبار ثابت رسانه‌های آمریکایی با پیوست انتساب این حملات به ایران شده‌اند.

گروه سیاسی: مقامات آمریکایی تشدید حملات منطقه‌ای علیه نیروهای آمریکا درپایگاه

های نظامی ایالات متحده را گردن ایران می‌اندازند. این اقدام سیاسی طی جنگ اخیررژیم

 صهیونیستی و حماس به‌صورت متناوب تکرار شدو به دنبال تمرکز دادن غیرواقعی توجه‌های رسانه‌ای و افکار عمومی به نقش محوری ایران در این جنگ است.

مقامات سیاسی و نظامی ایران طی بیش از ۲ماه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بارها مداخله نظامی ایران در پشتیبانی از حماس را رد کرده‌اند. مقامات آمریکایی نیز تاکنون نتوانسته‌اند مدرکی دال بر مداخله ایران در این جنگ به دست بیاورند و ادعاهای آنها محدود به حضور «نیابتی» ایران در این جنگ بود

وزارت دفاع آمریکا اخیرا دوباره اعلام کرد که حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از سر گرفت.

گزارش رسانه‌های آمریکایی نزدیک به کاخ سفید تاکید دارند از ۱۷اکتبر تاکنون ده‌ها حمله تنها به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا در عراق صورت گرفت. این پایگاه نظامی در جریان حمله موشکی دی‌ماه ۱۳۹۸ ایران در پاسخ به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس معروف شد. از آن تاریخ تاکنون حملات دیگر به این پایگاه به ایران نسبت داد.

مقامات ایران اخیرا تاکید کردند ایران در صورت مداخله مستقیم نظامی همچون حمله سال ۱۳۹۸ مسئولیت چنین اقداماتی را رسما خواهد پذیرفت.

آسوشیتدپرس در گزارش اخیر خود مدعی شد که پس از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری که همزمان با توقف بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس بود، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حملات خود را به پایگاه‌های مستقر نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از سر گرفته‌اند، هرچند این حملات کمتر از ماه‌های اکتبر و نوامبر صورت گرفت.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: پنتاگون در مجموع ۷۸ حمله را ثبت کرده است. این تعداد شامل ۵حمله از ۲۹ نوامبر، آخرین روز آتش‌بس اسرائیل و حماس است.

در اظهار نظر روز پنج‌شنبه سابرینا سینگ این نکته جالب دیده می‌شد که او می‌گفت «حداقل ۲۴ساعت است که شاهد حمله به نیروهای خودمان نیستیم و دوست داریم این اتفاق ادامه بیفتد. بین ۱۷ اکتبر و ۲۲ نوامبر حملات متعدد روزانه به ما انجام می‌شد، سخت است بگوییم که آیا حملات به سطوح قبلی افزایش خواهند یافت یا خیر.»

حملات بدون تلفات انسانی

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در جریان این حملات در مجموع ۶۶ مجروح روی دست آمریکا مانده است. این آمار از اواخر ماه گذشته میلادی تاکنون ثابت مانده است و در گزارش‌ آمریکایی‌ها تغییر نکرده است. همچنین مقامات آمریکایی مشخص نکرده‌اند که چه تعداد از این حوادث شامل صدمات تروماتیک مغزی بوده است.

در گزارشی که وزارت امور خارجه آمریکا نیز آن بازنشر داد آمده است «از ماه اکتبر، ۳حمله از پیش برنامه ریزی شده و هدفمند به تأسیساتی در سوریه با هدف از بین بردن سلاح‌هایی که شبه نظامیان در حملات خود استفاده می کنند، انجام شد.»

پنتاگون همچنین اذعان کرده که شبه‌نظامیان نیز اقدامات فوری‌ای در واکنش به حملات

آمریکا داشته‌اند، از جمله استفاده از تجهیزات هوایی برای حمله به خودرویی در عراق که در پی حمله آمریکایی‌ها متواری می‌شود.

بخوانید…

منبع:همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.