تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 91324

درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس تعیین تکلیف می‌شود

درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس تعیین تکلیف می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در صحن مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اولویت نخست ما بررسی وضعیت هیئت دولت است، اظهار کرد: اگر روز چهارشنبه اعضای هیئت دولت توسط رئیس جمهور منتخب معرفی شوند، بلافاصله اولین جلسه بررسی وزرا در مجلس شورای اسلامی کلید می‌خورد تا در فرصت مناسب بررسی هیئت دولت را داشته باشیم و هرچه زودتر دولت مردمی کار خود را آغاز کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: طبق قانون اساسی یکی از وظایف بسیار مهم و اصلی شورا نظارت است، شوراها باید به وظایف اصلی خود بپردازند و از حاشیه سازی بر حذر باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به قوانینی که در وظایف شوراهای شهر لحاظ می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حدادی با اشاره به اصلاح قانون در بخش شوراهای شهر و روستا گفت: این اصلاح قانون آماده طرح در صحن مجلس است که پیرامون نظارت بر عملکرد شوراها بعد از انتخابات به عنوان عضو شورای شهر محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: بخش مهمی که امروز در موضوع شوراهای شهر و روستا درگیر آن هستیم، درآمد پایدار در خصوص منابع درآمد پایدار در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که این طرح هم در کمیسیون امور داخلی شوراها لحاظ شده و در اولین فرصت تعیین تکلیف می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه امیدواریم نظارت میدانی را در سطح شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه انجام شود، تصریح کرد: امروز در شهرستان چهارباغ حضور میدانی داشتیم و نظارت لازم و تذکرات مربوط به دستگاه‌های اجرایی داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شهرستان چهارباغ نوپا است، اعتباراتی لازم تخصیص داده شود، متذکر شد: به ویژه در بخش فرهنگی توجه ویژه ای به بخش کتاب‌خانه ها، خانه‌های عالم و کانون‌های فرهنگی و قرآنی این شهرستان صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.