تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر : 90722

دردسری بزرگ در کاخ سفید/بایدن به خط پایان رسیده است

دردسری بزرگ در کاخ سفید/بایدن به خط پایان رسیده است

گاف‌های مداوم «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ۷۸ ساله آمریکا موجب افزایش نگرانی‌ها از توان ذهنی و جسمی او شده‌ است. در این میان، رقبای جمهوریخواه از فرصت پیش‌آمده بهره می‌جویند تا این وضعیت را یک چالش امنیتی و وضعیتی مخاطره‌آمیز برای منافع آمریکا جلوه دهند.

از همان روزهای نخست رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا، یکی از موضوعات بحث‌برانگیز، سالخوردگی بایدن و احتمال ناتوانی وی در اداره امور آمریکا و حتی درگذشت او در دوره زمامداری بود؛ موضوعی که در این روزها به دلیل گاف‌های مکرر و اشتباهات فاحش بایدن بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.

بایدن چند روز پیش در سخنرانی خود در کارولینای شمالی، گفت که کرونا تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را در مقایسه با قربانیان مجموع جنگ‌های آمریکا در قرن گذشته به کام مرگ کشانده و هنگام نام بردن از این جنگ‌ها، از جنگ خیالی آمریکا و ایران نام برد که هرگز وجود خارجی نداشته است. رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت «ما در سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر را در آمریکا از دست دادیم، که بیش‌تر از همه جان‌هایی است که در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، عراق، ایران، در همه جا، افغانستان از دست

اما اشتباهات لفظی بایدن به جنگ خیالی ایران و آمریکا محدود نماند و او در همان روز در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید هم حرکاتی غیرعادی را بروز داد و هنگام پاسخگویی به برخی از سوالات خبرنگاران در خصوص لایحه اصلاحات زیرساختی، پاسخ‌های خود را زمزمه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.