تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۷
کد خبر : 95919

دز سوم واکسن کرونا، آری یا خیر؟

دز سوم واکسن کرونا، آری یا خیر؟

آوا البرز _با مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کووید ۱۹، مدافعان سلامت و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای صعب العلاج باشند، دز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

مهرداد بابایی، گفت: درکشور ما افرادی که دارای بیماری های زمینه ای صعب العلاج باشند و شش ماه از تزریق دز واکسن آنان گذشته باشد می توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند؛ هنوز در بسیاری از نقاط جهان به این نتیجه نرسیده اند که دز سوم تزریق بشود یا خیر؟

در همین زمینه محسن زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق دز سوم (یادآور) واکسن کرونا به مدافعان سلامت گفت: طبق مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کووید۱۹ ، مقرر شد بر اساس همان اولویتی که مدافعان سلامت ابتدا دوز اول واکسن را دریافت کردند، دوز یادآور را هم به همان شکل دریافت کنند و بر این اساس در بیمارستان‌هایی که بیماران کووید۱۹ را بستری می‌کنند و مراکز ۱۶ساعته که بیماران مشکوک مراجعه می‌کنند و آزمایشگاه‌ها، تزریق دوز سوم واکسن آغاز می‌شود و پس از آن تزریق دوز سوم تمام کارکنان نظام سلامت انجام می شود.

     درخصوص آغاز دز سوم افزود: مکاتبات با دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است واکسن در اختیارآنها قرار گرفته است و از ۲۴ مهرماه تزریق دوز سوم به مدافعان سلامت آغاز شده است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره نوع واکسن‌های تزریقی برای دوز سوم گفت:

کسانی که ویروس غیرفعال مانند سینوفارم تزریق کرده اند در نوبت سوم می‌توانند از پلتفرم غیرفعال، آسترازنکا یا پاستوکووک

پلاس استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که در نوبت اول و دوم واکسن از پلتفرم آدنوویروسی مانند آسترازنکا یا اسپوتنیک وی تزریق کرده بودندمی‌تواننددر دوز سوم از

آسترازنکا یاپاستوکووک پلاس استفاده کنند.

بیشتربخوانید:

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.