تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 59740

روند ابتلا و جان باختن از کرونا رو به کاهش است/ همچنان باید مراقبت کرد

روند ابتلا و جان باختن از کرونا رو به کاهش است/ همچنان باید مراقبت کرد

روند ابتلا و جان باختن از کرونا رو به کاهش است/ همچنان باید مراقبت کرد

سخنگوی دولت ضمن اشاره به اینکه در ابتلا و در جان‌باختن بر اثر کرونا روند کاهشی داریم، تاکید کرد: همچنان باید مراقبت و مراعات کرد.

روند ابتلا و جان باختن از کرونا رو به کاهش است/ همچنان باید مراقبت کرد – اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نشست خبری هفتگی علی ربیعی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه دقایقی پیش آغاز شد.

ربیعی طبق روال گذشته پس از سخنانی، به برخی سوالات پاسخ می‌ دهد.

اماکن متبرکه و مساجد تا نیمه اردیبهشت بسته خواهد بوددستور روحانی به وزیر اطلاعات درباره ماجرای جوجه‌کُشیجوابیه دولت به اظهارات جدید رئیس دیوان محاسبات/ روحانی به محض رویت رونوشت دستورات لازم را صادر کردجهانگیری: ارز 4200تومانی برای حفاظت از معیشت مردم اختصاص پیدا می‌کند

علی ربیعی ضمن تبریک هفته سلامت گفت: این هفته سلامت برای ما بار معنایی بیشتری از هر سال دیگری خواهد داشت و جامعه ما توأمان به سلامت تن و روان نیاز دارد و این دو در کنار یکدیگر عامل پیشرفت خواهند بود.

وی افزود: قهرمانان و حماسه‌سازان از عرصه‌ای متفاوت و از کف بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و در عرصه پزشکی تا کارگران شریفی که به خدمات مشغول هستند سربرکشیده‌اند؛ امروز دولت با سلامت انسان‌ها در همه ابعاد آن روبروست و این نیاز به درک مشترکی بین دولت، نخبگان و جامعه دارد.

سخنگوی دولت گفت: دولت باید با پیامدهای منفی مستقیم و غیرمستقیم کرونا مانند فقر و بیکاری مبارزه کند. امروز هیچ جامعه کرونا زده‌ای را نداریم که مانند ما با این شرایط ظالمانه تحریم روبرو شده باشد، اتخاذ سیاست فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند راه‌حلی برای این معضل جهانی بوده است. ما ضمن پاسداری از سلامت جامعه مانع از زیست اجتماعی مردم نیز باید باشیم.

ربیعی گفت: دولت یازدهم دولت تحریم‌زدا و سلامت‌محور بود و در دولت دوازدهم نیز مبارزه با کرونا محور اصلی سال‌های پایانی دولت قرار گرفته و این دولت نیز دولت سلامت‌محور در همه ابعاد آن است. این دولت به دنبال این است که هم تحریم را به عقب براند و هم جامعه را در برابر بیماری‌ها از جمله کرونا حفظ نماید. دولت به‌رغم تلاش‌ها برای کنارزدن تحریم‌ها و دشمنی‌ها دست روی دست نگذاشته و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد و با اتکای به توامندی‌های داخلی نیازهای مردم را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: تولید ماسک در کشور در 30 بهمن حدود 400 هزار بود ولی امروز تولید صنعتی ماسک ما به بیش از 4 میلیون عدد رسیده و این عدد فقط منهای تولیدات کارگاهی روستاها و خانه‌هاست که این عزیزان نیز فعالیت می‌کنند. درباره تولیدات مواد ضدعفونی علاوه بر تأمین مصرف داخلی به مرحله صادرات هم رسیده‌ایم و فروشگاه‌های ما اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم را عرضه می‌کنند. اصل برای ما تأمین نیازهای داخلی طبق نظر وزارت بهداشت است. طبق آخرین آمار اعلام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و در جلسه روز گذشته دولت، ما هم در ابتلا و هم در جان‌باختن روندهای کاهشی داریم؛ هرچند در برخی استان‌ها با شیبی کند ولی در مجموع با شیب ملایم در حوزه‌های ابتلا و فوت و حاد شدن بیمای روند کاهشی داریم.

سخنگوی دولت گفت: لازم است درباره غربال‌گری نیز بگویم که از مرز 72 میلیون نفر گذشتیم و وارد مرحله دوم از طریق تست هدفمند شدیم و هدف ما افرادی است که با مبتلایان در تماس بوده‌اند و امروز با قدرت فناوری‌هایی که وجود دارد، این افراد را شناسایی و غربال‌گری دوم را آغاز کردیم. چیزی بنام عادی‌شدن شرایط را نداریم و همچنان باید مراعات کنیم و ناگزیر از زندگی با فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌ها هستیم و تا روزی که وزارت بهداشت اعلام کند که ویروس را به عقب رانده‌ایم، باید شرایطی را اتخاذ کنیم که کمترین فشار را به نظام سلامت ما وارد شود.

ربیعی اظهار داشت: به ایرانیان توصیه می‌کنم از اپلیکیشن ماسک استفاده کنند و این اَپ مورد حمایت دولت است و به ما برای فاصله‌گذاری هوشمند کمک می‌کند. پیشاپیش ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهیم تا بتوانیم بر این ویروس که در همه دنیا وجود دارد، پیروز شویم. همچنین درباره پویش احسان و کمک به یکدیگر که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نیز توصیه می‌کنیم که همه در حد توان خود به کمک یکدیگر بشتابند تا افرادی که دچار تنگدستی و فقر شده‌اند بتوانند روزگار خود را بگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: تعجب می‌کنم از برخی ایرانی‌هایی که در شبکه‌های فارسی‌زبان دروغ‌های ترامپ را با صدایی دیگر اعلام می‌کنند. رسانه‌هایی فارسی‌زبان که ادعای تحریم نبودن داروها را مطرح می‌کنند، دروغ می‌گویند. کماکان مشکل ورود دارو به کشور را داریم.

در حال تکمیل…

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.