تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 146202

ساماندهی کوچ کم هزینه ترین پروژه برای حفظ و صیانت از پوشش گیاهی مراتع استان است

ساماندهی کوچ کم هزینه ترین پروژه برای حفظ و صیانت از پوشش گیاهی مراتع استان است

آوا البرز-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای البرز، مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ را کم هزینه ترین پروژه برای حفظ و صیانت از پوشش گیاهی مراتع عنوان کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در

اولین جلسه کارگروه استانی مدیریت چرای دام، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ استان

که با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری

، حفاظت محیط زیست، امورعشایری، راهداری، هواشناسی، دامپزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، انجمن صنفی کارفرمایی مرتع داران و تعاونی مرتع داران جهت هماهنگی مدیریت چرا در سالن جلسات معاونت عمران برگزار شد، اظهار داشت: اگر همکاری های لازم از سوی دستگاه های مرتبط انجام شود بهترین فرصت را برای احیاء و اصلاح مراتع خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست با مهم ارزیابی کردن بحث مدیریت چرای دام، پوشش گیاهی را ضامن جلوگیری از فرسایش و بروز سیلاب در سطح استان دانست.

بیات به وضعیت مراتع در سطح استان بخصوص مراتع قشلاقی البرز اشاره و پوشش گیاهی نسبتا ضعیف را مستعد تبدیل به کانون ریزگرد عنوان کرد. شایان ذکراست که در این جلسه تمامی دستگاه های مسئول ضمن ارائه نقطه نظرات خود درخصوص مدیریت چرای دام،آمادگی خود را جهت هماهنگی و مدیریت هرچه بهتر چرای دام اظهار داشتند. در پایان جلسه نیز مقرر شد به جهت نیل به اهداف مناسب مدیریت چرای دام جلسات دیگر جهت هماهنگی هرچه بهتر برگزار شود.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.