تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
کد خبر : 40543

شریعت‌زاده: «صبر» آموزه بزرگ امام علی(ع) برای امروزِ جامعه است

شریعت‌زاده: «صبر» آموزه بزرگ امام علی(ع) برای امروزِ جامعه است

شریعت‌زاده: «صبر» آموزه بزرگ امام علی(ع) برای امروزِ جامعه است

کارشناس مسائل دینی گفت: معاویه علیه امیرالمؤمنین(ع) به شدّت کار و پول زیادی در این مسیر خرج می‌کرد، اما برنامه ایشان «صبر» بود. این درس بزرگ مولا برای شرایط امروز کشور است.

شریعت‌زاده: «صبر» آموزه بزرگ امام علی(ع) برای امروزِ جامعه است – اخبار فرهنگی –

حجت‌الاسلام حسن شریعت‌زاده کارشناس و پژوهشگر علوم قرآن و حدیث به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: سیره‌نویسان امام علی علیه‌السلام کسانی بودند که شبانه‌روز با حضرت همراه بودند؛ مثلاً اصبغ‌بن‌نباته از یاوران نزدیک و فرماندهان لشگر امام علی علیه‌السلام بود. او می‌گوید با اینکه امام علی داماد پیغمبر و در تمام صحنه‌ها همراه ایشان بود، بعد از رسول خدا(ص) مسائل و مشکلات متعددی متوجه او شد.

وی افزود: او نقل می‌کند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در سخنرانی‌هایش چه در مدینه و چه در کوفه بسیار از صبر سخن می‌فرمود، حضرت تأکید می‌کرد شیعیان ما کسانی‌اند که اهل صبرند و پیوسته در زندگی صبورند. این آموزه الهی برای وضعیت امروز جامعه به خصوص در یک ماه اخیر که کشور دچار بیماری کرونا شده است، بسیار جایگاه دارد.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: معاویه علیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به شدّت کار و پول زیادی در این مسیر خرج می‌کرد، اما برنامه ایشان صبر بود. ابن ابی‌الحدید در کتاب شرح نهج‌البلاغه آورده است که عایشه همسر پیغمبر گرفتاری‌های زیادی برای امام علی علیه‌السلام ایجاد می‌کرد‌ امام همچنان ایشان بر این آزار و اذیت‌ها صبر می‌کرد.

حجت‌الاسلام شریعت‌زاده گفت: امروز مردم کشور ما دچار بیماری منحوس کرونا شدند نه فقط در ایران بلکه در حدود 85 کشور جهان. صبر یک درس بزرگ از امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای ما در چنین شرایطی است، باید این درس زندگی‌ساز را بگیریم، امام علی صبر می‌کرد و به این هم بسنده نمی‌کرد و اهل شکر هم بود. حضرت در خطبه شقشقیه می‌فرماید در حالیکه خار در چشمانم و استخوان در گلویم بود، 25 سال صبر کردم، این درس بزرگ را باید در کشور به تصویر بکشیم.

وی اضافه کرد: درست است که ما نمی‌توانیم مانند ایشان زندگی کنیم، اما خودِ امام علی علیه‌السلام فرمود: «اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک» بله شما قدرت این که عین من علی رفتار کنید ندارید اما «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ» مرا کمک دهید و با من همراهی کنید در پیشه کردن پرهیزکاری، ورع، در اجتهاد و تلاش و سخت کوشی، در عفت و پاکدامنی و در سداد و راستی.

ترسیم آینده بشریت در بیانات امام علی (ع) / مهدویت، آرمان اندیشه علوییادداشت| معیّت امام علی(ع) با قرآن و قرآن با امام علی(ع)بررسی اسناد و شواهد مولود کعبه/ آیا در تولد امام علی(ع) در کعبه تردیدی وجود دارد؟

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.