تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 70689

صاحب شب قدر همه را به قافلۀ خوبان فرا خوانده است

صاحب شب قدر همه را به قافلۀ خوبان فرا خوانده است

صاحب شب قدر همه را به قافلۀ خوبان فرا خوانده است

صاحب شب‌ قدر ما را به قافلۀ خوبان و محفل انس حقیقت جویان دعوت کرده، همۀ اسباب و علل را فراهم کرده است تا ما خود توشۀ یک سال بلکه یک عمرمان را برچینیم.

صاحب شب قدر همه را به قافلۀ خوبان فرا خوانده است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به دنبال خُنکای جان‌افزایی هستیم که جان‌های آتش گرفته از آه و افسوسمان را حیات بخشد، به دنبال نسیم حیات‌بخشی هستیم که برگ‌های خشکیدۀ دفتر اعمال بدمان را از وجودمان بکَند و به زیر پایمان بریزد، به دنبال لحظه‌ای بودیم که بتوانیم بار دیگر از جای برخیزیم و راه‌های به اشتباه رفته را جبران کنیم و راه‌های نرفتۀ هدایت را با امید طی کنیم.

به دنبال فرصتی می‌گشتیم تا آنکه سعادت و شقاوت ما به دست اوست، خواسته‌هایمان را اجابت و حاجت‌هایمان را روا کند. به دنبال موقعیتی بودیم که از نو شروع کنیم، از نو بسازیم و از نو رقم بزنیم.

آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست

عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی

اکنون این فرصت بار دیگر فراهم شده، صاحب شب‌ قدر ما را به قافلۀ خوبان و محفل انس حقیقت جویان دعوت کرده است، همۀ اسباب و علل را فراهم کرده تا ما خود توشۀ یک سال بلکه یک عمرمان را برچینیم.

اکنون همۀ موانع پرواز به سوی ابدیت از میان رفته و هر کسی به قدر همت خویش می‌تواند اوج بگیرد، مبادا خود را را محدود ببنیم، مبادا خواسته‌هایمان را محدود به دنیا کنیم، مبادا فناپذیر بطلبیم.

همت بلند دار که مردان روزگار

از همت بلند به جایی رسیده‌اند

پس:

تا که دستت می‌رسد کاری بکن

چون فتی از کار، خواهی زد به سر

امروز با توسّل با ذات پاک مولای پرهیزکاران و امام رستگاران و پیشوای کام‌روایان از ذات کبریایی هدایتگر انبیاء و اولیاء خاضعانه و خاشعانه بخواهیم و بخوانیم دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان را:

«اللّهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الی خَیراتِهِ ولاتَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الی الحَقّ المُبین؛ خدایا، زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش و آسان کن راه مرا به‌سوی خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکی‌هایش، ای راهنمای به‌سوی حـق آشکار.»

* حجت‌الاسلام احمد صادقی، استاد حوزه و دانشگاه

فضیلت ماه رمضان با هیچ ماهی قابل مقایسه نیست/خدا برای بخشش و عطا به دنبال بهانه استسال‌ها فضائل امیرالمؤمنین(ع) را مخفی کردند/ ماجرای استخدام گروهی برای جعل حدیث علیه امام علی(ع)"دعای هفتم صحیفۀ سجّادیه" با صدای "علی فانی" منتشر شد

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.