تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 65484

صدراعظم‌نوری: چرا شورای عالی شهرسازی تأمین پارکینگ در پلاسکو را منتفی کرد؟

صدراعظم‌نوری: چرا شورای عالی شهرسازی تأمین پارکینگ در پلاسکو را منتفی کرد؟

صدراعظم‌نوری: چرا شورای عالی شهرسازی تأمین پارکینگ در پلاسکو را منتفی کرد؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نسبت به منتفی شدن تأمین پارکینگ پلاسکوی جدید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی انتقاد کرد.

صدراعظم‌نوری: چرا شورای عالی شهرسازی تأمین پارکینگ در پلاسکو را منتفی کرد؟ – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران و در تذکری پیش از دستور خود با اشاره به گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر گفت: از وزیر راه و شهرسازی گله‌مندم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: مطابق بند 6 طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری "تأمین پارکینگ" در پروانه‌های ساختمانی هر یک از کاربری‌ها، برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

صدراعظم نوری گفت: همچنین مطابق تبصره 10 طرح تفصیلی "تمام ادارات، ارگان‌ها، نهادها، موسسات، شرکتهای دولتی و غیردولتی و بیمارستانها، ارگانها، نهادها و فروشگاه‌های بزرگ" با عملکردهای گوناگون که مراجعین زیادی دارند در زمان احداث و یا تجدید بنا و یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تأمین پارکینگ هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان،گفت: مطلع شدیم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تأمین پارکینگ کافی برای این ملک را منتفی کرده است؛ در حالی که ساختمان پلاسکو به 709 پارکینگ نیاز دارد.

وی ادامه داد: این تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه، آن هم با 300 واحد پارکینگ قطعا کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد، با وجود اینکه در مجاورت پاساژ پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک (بنیاد مستضعفان) وجود دارد. این قطعه زمین‌ها متعلق به بنیاد است و می‌تواند با ساخت آنها پارکینگ مورد نیاز را تأمین کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: سوال و اعتراض من به وزیر این است که اگر مردم عادی هم می‌خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری، مصوب می‌کرد که بدون تأمین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود؟

صدراعظم نوری در پایان گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تأکید بیشتری اعمال و اینگونه استثنا قائل نشوند.

انتقاد به ساخت و ساز غیرقانونی در پلاسکولزوم کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و خدمات غیرحضوری به شهروندانجزئیات تخلفات در شهرک مروارید واقع در منطقه 22 تهرانروایت شهربانو امانی از وضعیت شرم‌آور در بوستان و دریاچه چیتگر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.