تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 86294

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام تصویب شد

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام تصویب شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت. هدف اصلی طرح جامع تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز. قزوین و غرب تهران است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  با بیان این که. طرح جامع منطقه پس از ۱۹ سال با حضور معاون اول رئیس جمهوری مصوب شد.گفت: هدف اصلی این طرح تامین نیاز حمل و نقل هوایی. سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز. قزوین. غرب تهران. همچنین پشتیبانی از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینه صادرات و واردات است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام. ضمن مثبت ارزیابی کردن تصویب طرح جامع این منطقه ها. که در چهار فاز طراحی.  به مساحت فاز اول ۴۰ هکتار، دوم ۵۶ ، سوم ۱۶. چهارم ۱۶۵ هکتار است. افزود:  هم اکنون در حال توسعه زیر ساخت ها. در فاز چهار. با اولویت صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

ثناگو مطلق گفت: با توجه به توسعه روزافزون زیر ساخت ها در این منطقه و با هدف مدیریت کالبدی و منسجم در آن. شرکت خدمات هوایی پیام به عنوان متولی منطقه ، تصمیم به تهیه طرح جامع و برنامه عملیاتی در محدوده ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری منطقه و فرودگاه پیام کرده است.

وی با بیان این که مدت اجرای طرح جامع ۲۰ ساله است.  افزود:  انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید. صادرات کالا ، توسعه و تجهیز منطقه در قالب کاربری های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به عنوان شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دانش بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

ثناگو مطلق افزود: ایجاد دهکده ها و پارک های لجستیکی متکی به فناوری های موج چهارم به عنوان زیرساخت اصلی توسعه تجارت ، ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت ، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش بنیان . شکل گیری بنگاه های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیرساخت شبکه های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون پروازهای آموزشی با بیش از ۴۶ هزار پرواز در سال و میانگین سالانه حدود ۴۰۰ تن جابه جایی بار در فرودگاه پیام انجام می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: این در حالی است. که در افق طرح جامع پیش بینی تعداد مسافران. میزان بار بین المللی فرودگاه بین المللی پیام. به ترتیب حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و ۴۰۰ هزار تن خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.