تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 103198

عبور بیت‌کوین از دیوار 40 هزار دلار و رسیدن به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر

عبور بیت‌کوین از دیوار 40 هزار دلار و رسیدن به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال گفت:‌ بیت‌کوین، دیروز بالاخره توانست از دیوار مهم 40 هزار دلار عبور کند و به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر برسد.

احسان عاشوری  با بیان اینکه بیت‌کوین، دیروز جمعه 15 بهمن ماه از دیوار مهم ۴۰ هزاردلار عبور کرد، گفت: بیت‌کوین طی 24ساعت گذشته ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و به قیمت ۴۱٫۵۰۰ دلار رسیده است. این برای اولین بار است که بیت‌کوین پس از دوم بهمن ماه امسال، از مرز روانی حیاتی 40هزار دلار عبور می‌کند. دیروز پس از آنکه بیت‌کوین توانست سطح حمایتی بین 35 تا 37هزار دلار را حفظ کند، از منطقه نوسانی هفتگی عبور کرد.

وی ادامه داد: با وجود این، هنوز هم قیمت بیت‌کوین از بیشترین مقدارش یعنی 69 هزاردلار، فاصله زیادی دارد. هدف بعدی قیمت بیت‌کوین، بین 42تا 43هزار دلار است. از آن طرف، اگر بیت‌کوین دوباره به روند نزولی برگردد، سطوح 43هزار دلار و در بدترین شرایط، 28هزار دلار سطوح حمایتی بیت‌کوین هستند.

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال درباره علت این افزایش قیمت بیان کرد: یکی ازعوامل مهمی که در این امر دخیل بود، اطمینان تریدرهای بازار رمزارزها از ثبات بازارپس از سقوط قیمت‌ها بود.

البته برخی تریدرها احتمال به وجود آمدن شورت اسکوییز را هم عنوان کرده‌اند. اما در این بین علت احتمالی دیگری هم برای

جهش قیمتی بیت‌کوین وجود داشت. رشد قیمت بیت‌کوین دقیقا پس از آن اتفاق افتاد که گزارش اشتغال به کار آمریکا در ماه ژانویه منتشر شد. گزارشی که نشان می‌داد اشتغال آمریکا رشد چشمگیری داشته است. به نظر می‌رسد همزمانی این اتفاق و جهش قیمت بیت‌کوین بی‌ارتباط نباشند و این موضوع به عنوان محرکی برای نوسان بازار عمل کرده است.

جمعه نه فقط برای بیت‌کوین، بلکه برای آلت‌کوین‌ها هم روز خوبی بود. اتریوم هم مثل بیت‌کوین، طی 24ساعت گذشته تقریبا 10درصدافزایش قیمت داشته و توانسته از  4000هزار دلار عبور کند. اما در بین ده رمزارز برتر جهان، پولکادات و بایننس‌کوین با 15 درصدرشد قیمت، بهترین عملکرد را داشته‌اند. اما برای اینکه ببینیم آیا بیت‌کوین به روندصعودی برگشته است و این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، باید اندکی صبر کرد.

بیشتربخوانید:

پیش از اعزام به مسابقات جهانی دو میلیون تومان به من دادند

توضیحات رئیس هیئت فوتبال استان البرز در مورد حضور تماشاگران و حواشی بازی استقلال و هوادار در کرج

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.