تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 56164

عراق| پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات پارلمان/ شروط کردها برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی

عراق| پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات پارلمان/ شروط کردها برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی

عراق| پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات پارلمان/ شروط کردها برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی

نماینده فراکسیون المستقبل در پارلمان عراق پیشنهاد کرد تا در سایه شیوع کرونا جلسات را به صورت آنلاین برگزار کنند.

عراق| پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات پارلمان/ شروط کردها برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت المعلومه «سرکوت شمس‌الدین» نماینده فراکسیون المستقبل در پارلمان عراق پیشنهاد کرد تا نمایندگان برای برگزاری جلسات پارلمان با نصب برنامه «زوم» بر روی گوش‌های همراه خود این نشست‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنند.

شمس‌الدین در بیانیه‌ای اظهار داشت که پارلمان عراق باید همانند سایر کشورهای جهان نشست‌های مختلف خود را به صورت آنلاین برگزار کند.

وی تاکید کرد این برنامه کاملا امن بوده و ظرفیت پذیرش بیش از 500 نفر را دارند و همه نمایندگان می‌توانند آن را روی گوشی‌های هوشمندشان نصب و در هرکجا که باشند استفاده کنند.

عراق| تأکید ائتلاف فتح بر رأی اعتماد پارلمان به الکاظمی طی 10 روزدر دیدار «مصطفی الکاظمی» و نماینده سازمان ملل در امور عراق چه گذشت؟عراق| معرفی کابینه الکاظمی پیش از حلول ماه مبارک رمضانفراکسیون اهل‌سنت: نوعی اجماع سیاسی برای رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» وجود دارد

نماینده فراکسیون المستقبل خاطرنشان کرد که پارلمان می‌تواند با برداشتن این گام الگویی برای سایر نهادها باشد تا فعالیت‌هایشان را در سایه شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا به صورت آنلاین ادامه دهند.

از سوی دیگر «میاده نجار» نماینده حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق امروز اعلام کرد که رای اعتماد فراکسیون‌های کردستان به کابینه «مصطفی الکاظمی» وابسته به چندین شرط است.

نجار در گفتگو با سایت المعلومه تصریح کرد که شروط فراکسیون‌های کردستان مربوط به اعمال ماده 140 در کرکوک و پرونده «پیشمرگه‌ها» و پرونده نفت و همچنین حق کردها برای داشتن نماینده در وزارتخانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از پرونده‌های مهم میان اقلیم کردستان و مرکز نیاز به راه‌حل‌های اساسی دارد٬ حق کردها ثابت شده و منتظر آغاز مذاکرات رسمی میان هیئت مذاکره‌کننده با مامور تشکیل دولت هستیم.

پیش از این «حنین القدو» نماینده ائتلاف فتح تأکید کرده بود که مصطفی الکاظمی٫ در راه تشکیل دولت و کسب رای اعتماد برای کابینه خود با موانع و چالش‌های متعددی مواجه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.