تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر : 65255

غریب آبادی: تلاش آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت‌کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد

غریب آبادی: تلاش آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت‌کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد

غریب آبادی: تلاش آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت‌کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد که آمریکا به‌طور رسمی از برجام خارج شده و تلاش‌های این کشور برای جا زدن خود به‌عنوان مشارکت‌کننده در این توافق چندجانبه فاقد مبنای قانونی است.

غریب آبادی: تلاش آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت‌کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز شنبه اعلام کرد که تلاش‌های آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد، چرا که این کشور در سال 2018 رسماً از برجام خارج شده است.

غریب‌آبادی در این خصوص توضیح داد: بند 10 قطعنامه 2231 شورای امنیت، بازتابی از بند 1.2 ضمیمه چهار برجام است که اعضای برجام را فهرست می کند. ترامپ در تاریخ 8 می 2018 با صدور یک دستور ریاستی با مضمون «… و من امروز به وعده خودم برای پایان بخشیدن به مشارکت آمریکا در برجام، به خوبی عمل کردم»، رسماً به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه داد.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: آمریکا همچنین به مشارکت خود در برجام به صورت عملی نیز خاتمه داد و در هیچ یک از نشست ها در چارچوب برجام، بعد از خروج یکجانبه خود از این توافق، شرکت نکرد. آمریکا همچنین تمامی تعهدات خود به عنوان مشارکت کننده در برجام را نقض کرده و از هیچ تلاشی برای تخریب آن از طریق تحمیل مجدد تحریم ها و تهدید دیگر کشورها به تنبیه در صورت تجارت با ایران فروگذار نکرده است.

بررسی بازگشت آمریکا به برجام در کمیسیون امنیت مجلس/گزینه های زیادی برای زیر بر جام زدن داریمیادداشت| چرا ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام مقبول نیست؟توئیت کنایه‌آمیز دیپلمات روس درباره اظهارات اخیر پامپئو در خصوص برجاماختصاصی|پیشنهاد لاریجانی درباره ترفند جدید برجامی آمریکایی‌ها: خروج از NPT روی میز ایران باشدتصور واهی آمریکا درباره باگشت به برجاماتحادیه اروپا: آمریکا دیگر عضو برجام نیست اما می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شودپامپئو: قصد نداریم به برجام بازگردیمگفتگو| تحلیل آصفی از تلاش اخیر دولت آمریکا برای بازگشت به برجامرایزنی تلفنی ظریف ــ لاوروف: طرح متوهمانه جدید آمریکا درباره برجام مردود است

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.