تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر : 45932

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برگزاری رزمایش در گیلان؛ نزاجا برای مقابله با کرونا آماده خدمت به مردم است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برگزاری رزمایش در گیلان؛ نزاجا برای مقابله با کرونا آماده خدمت به مردم است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برگزاری رزمایش در گیلان؛ نزاجا برای مقابله با کرونا آماده خدمت به مردم است

گروه استان‌ها- فرمانده نیروی زمینی ارتش از اعزام نیروهای این سازمان به گیلان در قالب رزمایش «لبیک یا خامنه‌ای» به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد و گفت: نزاجا آماده ارائه هرگونه خدمت به مردم گیلان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برگزاری رزمایش در گیلان؛ نزاجا برای مقابله با کرونا آماده خدمت به مردم است – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز در دیدار با استاندار گیلان ضمن قدردانی از همراهی خوب استاندار جهت همکاری و حمایت از رزمندگان نزاجا در خدمات‌رسانی به مردم اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت اخیر این توفیق را داشته که موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعزام نیروی زمینی ارتش به گیلان در قالب رزمایش «لبیک یا خامنه‌ای» به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این رزمایش در دو استان قم و گیلان با 5 اقدام ویژه برگزار می‌شود و با توجه به تقاضای استانداران 9 استان‌ دیگر اقدامات بعدی را نیز در این زمینه انجام خواهیم داد.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط به وجود آمده آماده ارائه خدمت به مردم جهت مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان است تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش آماده است تا اقدامات اساسی برای ریشه‌کن کردن این ویروس در سطح استان انجام دهد.

رزمایش پیشگیری و پایش بیماری کرونا توسط ارتش در قم + فیلمقدردانی فرمانده کل ارتش از جهادگران خط مقدم سلامتبازدید فرمانده نزاجا از بیمارستان سیار ارتش در قم + تصاویر

استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه استان گیلان هنوز جزو استان‌های کانون شیوع بیماری کرونا در سطح کشور است اظهار داشت: روحیه جهادی و ایثارگری نیروهای نزاجا برای خدمت به مردم در کنار دیگر عوامل امدادی، نظامی و درمانی استان ستودنی است طوری‌که نیروهای نزاجا با 4 ماموریت ابلاغی برای خدمات‌رسانی به گیلان اعزام شدند.

ارسلان زارع با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برای هماهنگی اعزام نیروهای لشکر 16 زرهی نزاجا قزوین به گیلان گفت: اعزام نیروهای نزاجا به استان با تاثیرات مثبتی همراه بوده و این نیروها با حضور در ورودی‌های استان اقدام به غربالگری و ضدعفونی کردن خودروها کردند و قبل از ورود نزاجا این اقدام توسط عوامل هلال احمر، ناجا و شبکه بهداشت استان انجام می‌شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در اختصاص 2 هزار تخت برای نقاهتگاه‌ جانمایی شده در استان اشاره و بیان کرد: مکان این نقاهتگاه نیز در استان گیلان با همکاری‌ معاون پشتیبانی نزاجا مشخص و اقدامات لازم برای اختصاص 500 تخت به آن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود و اعلام آمادگی نزاجا در استان گیلان اقدامات مربوط به ضد عفونی کردن برخی معابر و مناطقی از بخش‌های مرکزی و غربی استان به عوامل نیروی زمینی محول شد که شاهد روحیه جهادی و ایثارگرانه آنان نیز بودیم و قبل از آن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی را با امکانات محدود انجام می‌دادند.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از توجهات ارزشمند فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای جهادی نزاجا در خدمات‌رسانی به مردم گیلان تصریح کرد: استقرار پایگاه‌های تب سنجی و غربالگری در سطح شهرها از جمله اقدامات موثر نزاجا در سطح استان بوده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

زارع با اشاره به ضرورت کاهش تردد‌هو و مسافرت‌ها به استان گیلان و توجه جدی مردم به توصیه‌های کارشناسان جهت قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: بحران اخیر و حجم سنگین کار در مراکز درمانی گیلان موجب خستگی کادر درمان استان شده و از طرفی گیلان هنوز جزو پنج استان کانون شیوع این بیماری در کشور است بنابراین لازم است که مردم توصیه‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه هنوز ویروس در سراسر استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از دلائلی که در این شرایط به عدم پذیرش مسافران در گیلان تاکید می‌کنیم و از هموطنان می‌خواهیم که به استان گیلان سفر نکنند این است که سلامتی مسافران به خطر نیفند و این ویروس گسترش پیدا نکند.

انتهای پیام/612/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.