تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
کد خبر : 103801

فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز

فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: یکی از آرزوهای ما ایجاد شهرک دانش‌بنیان است. امیدواریم بتوانیم با حمایت مقام مالی استان البرز عملیات احداث این شهر ک شروع شود.

مهدی عباسی  درباره وضعیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌ بنیان استان البرز گفت: براساس اطلاعات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعال است که بر اساس این آمار البرز پس از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در رده چهارم قرار دارد.

مهندس عباسی افزود: ۳۰ شرکت دانش‌بنیان نوع اول، ۵۶ شرکت دانش‌بنیان نوع دوم، ۵۱ شرکت تولیدی نوع اول و ۱۶۰ شرکت تولیدی نوع دوم در استان وجود دارد.وی ادامه داد: شرکت‌هایی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند نوع اول محسوب می‌شوندو از امکانات و تسهیلات بیشتری مانند معافیت‌های مالیاتی بهره می‌برند. شرکت‌های نوع دوم نیز شرایط مشابهی دارند و تنها از معافیت مالیاتی محصولات بهره‌مند نیستند.رئیس پارک علم و فناوری البرز تشریح کرد: ۸۷ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک حضور دارند که ۵۰ تا از آن‌ها در قالب رسیدن به مرحله پارکی و ۳۰ شرکت در مرحله مرکز رشدی قرار دارند که از آن تعداد بالای ۵۰ درصد دانش‌بنیان شده‌اند.

وی با تصریح تفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان با دیگر شرکت‌ها گفت: تفاوت شرکت دانش‌بنیان با دیگر شرکت‌ها محصولاتی است

که دانش و ارزش‌افزوده ضمیمه آن باشد. محصولی که از دانش خاصی برخوردار باشد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.عباسی درباره وضعیت دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: بقیه شرکت‌ها خارج ازپارک هستند و ما برنامه داریم تا امکانات را فراهم کنیم که بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از آن‌ها باشیم. شرکت‌ها از بدو فعالیت خود در پارک ابتدا به‌عنوان هسته شناخته می‌شوند و ماهیت حقوقی ندارند. سپس بعد از گذراندن مراحل قانونی ۳ تا ۵ سال حمایت می‌شوند و به مرحله خروج موفق به پارک‌ها می‌رسند و در این مرحله محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه در استان البرز محدودیت منابع و امکانات فیزیکی داریم و اجباراً هر سال با شرکت‌هایی که فعالیت ضعیفی داشتند خداحافظی می‌کنیم و شرکت‌هایی که ارزش‌افزوده بهتری تولید کرده‌اند، مستقر می‌مانند.رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به ظرفیت شهرک‌های صنعتی در استان البرزاظهار کرد: یکی از آرزوهای ما ایجاد شهرک دانش‌بنیان است. امیدواریم بتوانیم با حمایت مقام مالی استان البرز عملیات احداث این شهر ک شروع شود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با تشریح تفاوت میان شهرک صنعتی و دانش‌بنیان اضافه کرد: تفاوت‌ها میان شهرک صنعتی و دانش‌بنیان بسیار است. شهرک‌های صنعتی برای تولید انبوه یک محصول فعالیت می‌کنند درحالی‌که شهرک‌های دانش‌بنیان لزوماً

هدف تولید انبوه را ندارند و ممکن است محصولی استراتژیک در مقیاس کوچک‌تری تولید کنند.

بیشتربخوانید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.