تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 89372

قیمت مسکن در تهران کاهش می‌یابد؟

قیمت مسکن در تهران کاهش می‌یابد؟

لزوم استفاده از ظرفیت بورس برای تقویت ساخت و ساز مسکن

مدیران کنونی شهری بارها شعار شهر نفروشی سر دادند ولی اکنون از این موضوع عقب نشینی و اعلام کرده اند حدود ۷۰ درصد درآمد شهرداری، سال گذشته از محل صدور پروانه های ساختمانی حاصل شده است.

شهر نفروشی؛ واژه ای که مدیران کنونی شهرداری بارها از آن به عنوان مگاپروژه یاد کرده اند و این موضوع را جزو بزرگترین موفقیت خود طی ۴ سال گذشته می دانند. اما این موضوع نه تنها بازی با کلمات برای دور شدن اذهان عمومی از مطالبه های اصلی آنها است بلکه سرپوش گذاشتن بر کارنامه خالی مدیران شهری هم محسوب می شود.

رفع کمبودهای مربوط به حمل و نقل عمومی مانند کمبود قطارهای مترو و اتوبوس همچنین کاهش ترافیک در پایتخت دو مطالبه اصلی شهروندان پایتخت از مدیران شهری محسوب می شود که بارها اعلام شده است ولی متاسفانه علیرغم شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی این موضوع محقق نشد و به جای آن مدام مدیران شهری و شورای پنجم به واژه شهرنفروشی تکیه کردند. موضوعی که منتخبین شورای ششم آن را یک شعار می دانند. البته برخی شورای پنجمی ها مانند محمد جواد حق شناس مدتی پیش حین بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی بودجه غیرواقعی و خودفریبی است و به نظرم یک رویکرد نادرست و نامتعارف را در بودجه در نظر گرفته‌ایم.

حق‌شناس با اشاره به افزایش نامتعارف سطح درآمدهای ناپایدار و اینکه تطهیر شهرفروشی به منزله فروش سرمایه‌های شهر است، گفت:‌ در یک سال گذشته بازگشت به شهرفروشی را داشته‌ایم و این موضوع در حالی اتفاق افتاده که چند سال است فریاد می‌زنیم جلوی شهرفروشی باید گرفته شود.

مشروح خبر از خبر گزاری : mshrgh.ir

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.