تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 138882

لاغری سریع با رژِیم کتو

لاغری سریع با رژِیم کتو

کتو (Keto) نوعی رژیم است که عملکرد خوبی برای تناسب اندام و به‌دست‌آوردن سلامتی دارد. در این رژیم غذایی مقدار کربوهیدراتی را که در طول روز نیاز دارید، کم می‌کنید. به جای این منبع کالری، از چربی‌ها کمک می‌گیرید تا وزن‌تان را کم کنید. این عمل باعث می‌شود که بدن در حالت کتوز قرار بگیرد و از چربی‌ها برای تبدیل‌شدن به کتون در کبد استفاده شود. در نتیجه، چربی به میزان بیشتری می‌سوزد و در رژیم کتوژنیک انرژی بدن از این بخش تامین می‌شود.

رژیم لاغری کتو انواع مختلفی دارد؛ هر کدام از آن‌ها را که انتخاب کنید، بیشترین مقدار کالری دریافتی از غذاهایی است که چربی بالاتری دارند. اندازه پروتئین هم در میانه این رژیم قرار دارد و معمولا بین 20 تا 35 درصد از مقدار کالری روزانه شما را شامل می‌شود. کمترین تعداد کالری را هم از کربوهیدرات‌ها می‌گیرید که 5درصد رژیم کتو است. در کل، روزانه 20 تا 50 گرم از کربودهیدرات‌ها استفاده می‌کنید و بعد از مدتی، بدن دیگر مانند سابق از کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی استفاده نمی‌کند.

در رژیم کتو چی بخوریم؟
بخش اعظم رژیم به چربی‌ها اختصاص دارد. شما در رژیم غذایی کتو از مواد غذایی استفاده می‌کنید که این هدف را برآورده می‌کند. منابع گوشتی و برخی از لبنیات از جمله مواردی هستند که در این مدل رژیم شما بیشتر دیده می‌شود. در ادامه، چند نمونه از غذایی را نام می‌بریم که از جمله موادی هستند که شما می‌توانید در برنامه غذایی رژیم کتو خود بگنجانید:

پنیر
ماهی
تخم مرغ
انواع گوشت
کره و خامه
آجیل و دانه
روغن‌های سالم
سبزیجات کم‌کربوهیدرات
در مقابل خوراکی‌های مفید، بهتر است که نمونه رژیم کتو شما بعضی از خوراکی‌ها را نداشته باشد. این کار کمک‌تان می‌کند که تجربه بهتری داشته ‌باشید. نوشیدنی‌های با قند مصنوعی مانند نوشابه و آبمیوه‌ها از جمله این موارد هستند. علاوه‌بر آن‌ها، خوراکی‌هایی که نشاسته فراوانی دارند، مانند برنج و ماکارونی هم باید در این رژیم مصرف محدودی داشته‌ باشند؛ اما از آن‌جایی‌که این کار ممکن است به بدنتان آسیب برساند، با نظر پزشک تصمیم بگیرید از هر کدام چقدر استفاده کنید.

بخوانید….
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.