تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 92796

مذاکرات هسته‎‌ای به تعویق افتاد؟

مذاکرات هسته‎‌ای به تعویق افتاد؟

بلومبرگ گزارش داده احتمال می‌رود. دولت جدید ایران مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را تا ماه نوامبر از سرنگیرد.

«احتمال تعویق مذاکرات برجامی تا ماه نوامبر»، «درخواست اولویت در بازگشت زندانیان به ایالات متحده، « بهترین گزینه برای افغانستان«، «پایان دوران مداخله‌های بزرگ نظامی»، «بی‌اطلاعی بایدن و غنی برای رویارویی با طالبان«، «عدم توافق بر سر مسئله مهاجران در اروپا»، «پایش سویه‌ی جدید «مو» ویروس کرونا» و «واکسیناسیون 70درصد از جمعیت بزرگسال در اروپا» سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده‌اند.

بلومبرگ گزارش داده احتمال می‌رود دولت جدید ایران مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را تا ماه نوامبراز سرنگیرد.

این گزارش مبنای پیش‌بینی خود را اظهارات جدید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قرار داده که در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: «طرف مقابل این درک را دارد که دو، سه ماه طول می‌کشد که دولت جدید مستقر شود و بتواند برای هرگونه تصمیم‌گیری درباره این موضوع، برنامه‌ریزی کند».

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب ممکن است. تا ماه اکتبر یا نوامبر خبری از دور بعدی مذاکرات درکار نباشد و در نتیجه.بازگشت احتمالی ایران درصورت توافق و لغو تحریم‌ها به بازار جهانی نفت هم تاخیر خواهد افتاد.

تاکنون شش دور مذاکرات احیای برجام در قالب مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در جریان دولت قبلی ایران انجام شده . دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی.هنوز تصمیم خود را برای برگزاری احتمالی دور هفتم اعلام نکرده است.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.