تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۰۲
کد خبر : 44143

مشارکت هیئت‌های مذهبی در تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان؛ جهاد ادامه دارد

مشارکت هیئت‌های مذهبی در تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان؛ جهاد ادامه دارد

مشارکت هیئت‌های مذهبی در تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان؛ جهاد ادامه دارد

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی شبانه‌روزی در حال کمک به مردم جهت مقابله با ویروس کرونا هستند گفت: توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان از جمله این خدمات جهادی است.

مشارکت هیئت‌های مذهبی در تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان؛ جهاد ادامه دارد – اخبار استانها –

مصطفی منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، جهاد شبانه‌روزی اعضاء هیئت‌های مذهبی، روحانیون و مداحان برای کمک به مردم و بیمارستان‌های استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی در بیمارستان‌های گیلان از جمله کارهایی است که توسط این گروه‌ها در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان به اعلام نیاز سازمان انتقال خون و کمبود شدید برخی از گروه‌های خونی اشاره کرد و ابراز داشت: پس از آن‌که این خبر توسط سازمان انتقال خون اطلاع‌رسانی شد اعضاء هیئت‌های مذهبی و مداحان استان نه تنها پیشتازانه در آن شرکت کردند بلکه در بین مردم نیز تبلیغات لازم را برای مشارکت انجام دادند.

منزوی با تأکید بر اینکه مداحان و اعضا هیئت‌های مذهبی استان گیلان در مناسبت‌های مختلف نظیر میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) به صورت گسترده با اهدا خون خود به یاری هموطنان شتافتند عنوان کرد: هیچ کاری نیست که اعضا هیئت‌ها از انجام آن خودداری کنند و در تمام امور و برای کمک به مردم جهت مقابله با بحران بیماری کرونا مشارکت دارند.

نقش هیئت‌های مذهبی در تولید لباس‌های ایزوله بیمارستان‌ها؛ محلات محروم گیلان گندزدایی شدندریاضت: مرحوم هاشمی‌تبار پایه‌گذار خدمات اجتماعی در هیئت‌های مذهبی بودتقدیر آل‌هاشم از جهادگران سلامت در بیمارستان، بسیج و هیئت‌های مذهبی که برای سلامت مردم در میدان هستند

وی مراجعه به محلات و سرکشی از افراد مسنی که در این شرایط حساس توانایی مراجعه به بیرون خانه جهت خرید اقلام مورد نیاز خوراکی ندارند را از دیگر اقدامات هیئت‌های مذهبی استان گیلان خواند و گفت: در این طرح برای کاهش ترددهای غیرضروری مایحتاج سالمندان خریداری و در درب منازل تحویلشان داده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان کارها و اقدامات هیئت‌های مذهبی به ویژه جوانان عضو این مجموعه‌ها را برگرفته از تکلیف و از روی کسب رضای خداوند متعال دانست و تصریح کرد: انجام کارهای خدماتی بیمارستان‌ها، حمل وسایل و حمل کپسول‌های اکسیژن تنها گوشه‌ای از خدمات جهادی است که توسط هیئت‌های مذهبی در حال انجام است.

منزوی همکاری و مشارکت اعضا هیئت‌های مذهبی گیلان برای تدفین و تیمم اموات که باید طبق یک پروتکل و دستورالعمل خاصی انجام شود را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید کمتر کسی در این قبیل امور به خاطر شرایط بحرانی فعلی و گسترش شدید بیماری کرونا همکاری کند اما هیئت‌های مذهبی استان تا پای جان پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و هیئت‌های مذهبی برای انجام این کار خداپسندانه در بیمارستان‌های گیلان مستقر هستند و در برخی شهرستان‌ها نیز نسبت به برپایی ایستگاه اهتمام ورزیده‌اند ابراز داشت: طلاب و روحانیون ما هم همراه با هیئت‌های مذهبی به صورت داوطلبانه انجام امور خدماتی بیمارستان‌های گیلان را بر عهده گرفته و در حال کمک هستند.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان پیشتازی بسیج و سپاه برای کمک به مردم را در بسیاری از حوادث تلخی که در کشورمان حادث می‌شود مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: احداث بیمارستان صحرایی، مشارکت محوری در طرح غربالگری بیماری کرونا و اقداماتی نظیر این از عمق تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی بسیج و سپاه حکایت دارد.

انتهای پیام/614/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.