تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 28850

مصالحه 4 میلیارد دلاری ایرباس برای سرپوش‌گذاشتن بر فساد مالی بزرگ

مصالحه 4 میلیارد دلاری ایرباس برای سرپوش‌گذاشتن بر فساد مالی بزرگ

مصالحه ۴ میلیارد دلاری ایرباس برای سرپوش‌گذاشتن بر فساد مالی بزرگ

شرکت فرانسوی ایرباس برای سرپوش گذاشتن بر یک پرونده گسترده فساد مالی به یک مصالحه بی سابقه ۴ میلیارد دلاری با کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا تن داده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که شرکت فرانسوی ایرباس برای سرپوش گذاشتن بر یک پرونده گسترده فساد مالی به یک مصالحه بی سابقه 4 میلیارد دلاری با کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا تن داده است، دادستان ها گفتند ایرباس به مقامات دولتی در این کشورها رشوه داده و پرداخت های خود را پنهان کرده است.

این اطلاعات که پس از حدود 4 سال تحقیقات افشا شده نشان می دهد که ایرباس با استفاده از پرداخت رشوه های کلان اقدام به فروش محصولات خود در بیش از 12 بازار خارجی کرده است. اکنون دادگاه ها در آمریکا و اروپا به صورت رسمی با مصالحه هایی موافقت کرده اند که موجب مختومه شدن پرونده های فساد مالی ای می شود که سال ها بر فعالیت بزرگترین شرکت هواپیماسازی اروپا سایه افکنده بود.

توماس هوگان، قاضی منطقه ای آمریکا در این باره گفت: «یک طرح فراگیر و فریبنده پرداخت رشوه برای سالیان متمادی در بخش های مختلف شرکت ایرباس در حال اجرا بوده است.»

این مصالحه بدان معناست که شرکت ایرباس با پرداخت 4 میلیارد دلار جریمه از زیر بار رسیدگی و تعقیب کیفری که می توانست این شرکت را از انعقاد قرارداد با بخش های دولتی در آمریکا و اتحادیه اروپا محروم نماید می گریزد. چنین محرومیتی می توانست ضربه ای اساسی به حیثیت و اعتبار این غول هواپیماسازی وارد نماید.

به گفته دادستان ها، اتهامات علیه اشخاص حقیقی همچنان پیگیری خواهد شد و ممکن است مدیران این شرکت با مجازات های کیفری مواجه شوند.

ایرباس که شاهد افت یک درصدی سهام خود بوده، با تحقیقات مقامات قضایی فرانسه و انگلیس در مورد اتهام پرداخت رشوه در معامله فروش چندین فروند هواپیما در طی بیش از یک دهه گذشته مواجه است. ایرباس همچنین به دلیل نقض قوانین کنترل صادراتی آمریکا هدف تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا قرار داشته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.