تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 62019

مصالح بانک سپه و بانکهای ادغامی در ارزشگذاری دارایی ها باید رعایت شود

مصالح بانک سپه و بانکهای ادغامی در ارزشگذاری دارایی ها باید رعایت شود

مصالح بانک سپه و بانکهای ادغامی در ارزشگذاری دارایی ها باید رعایت شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به اهمیت ارزشگذاری دقیق دارایهای بانک سپه و بانکهای ادغامی ، اظهار داشت: در ارزشگذاری دارایی ها باید مصالح بانک سپه و بانک های ادغامی رعایت شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، عباس معمارنژاد در جلسه هماهنگی کمیته چهار نفره ادغام که با حضور حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی ، نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح ، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سپه و بانکهای ادغامی برگزار شد با اشاره به اهمیت ارزشگذاری دقیق دارایهای بانک سپه و بانکهای ادغامی ، اظهار داشت: در ارزشگذاری دارایی ها باید مصالح بانک سپه و بانک های ادغامی رعایت شود.

معمار نژاد توجه ویژه مدیران ارشد بانک سپه به نیروی انسانی و شایسته سالاری در طرح ادغام را ستود و اظهار داشت: تدوین ساختار سازمانی مطلوب در بانک سپه راهگشا و پیش برنده طرح ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح خواهد بود.

وی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را 285 مورد اعلام کرد و گفت: بانک سپه باید با اجرای راهکارهای انحلال، ادغام، واگذاری و ادامه فعالیت، این شرکت‌ها را تعیین تکلیف کند.

عباس معمارنژاد به جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه اشاره کرد و افزود: باید بین این جنبه توازن برقرار و اهداف اقتصادی سیاسی، اجتماعی و منطقه‌ای توأمان محقق شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ضرورت رعایت شاخص شمولیت مالی در بانک ها ، تصریح کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی فهرستی از شهرهای بالای 10 هزار نفر جمعیت فاقد شعب بانکی تهیه کرده است که بانک سپه با بررسی شرایط این شهرها می تواند شعب مازاد خود در شهر های بزرگ به شهر های کوچک منتقل کند.

معمارنژاد تأکید کرد: بعد از تعویض تابلوهای بانک‌های ادغامی با تابلو بانک سپه، این بانک‌ها به‌ویژه ازلحاظ فناوری اطلاعات باید قادر به خدمات‌رسانی یکسان به مشتریان باشند .

*معاون نظارت بانک مرکزی: اهداف طرح اقدام محقق شد

معاون نظارت بانک مرکزی نیز انجام فرآیندهای مطلوب ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را حاصل مسئولیت‌پذیری، دلسوزی، همدلی و تلاش مضاعف تمامی دست‌اندرکاران این پروژه بزرگ دانست و یادآور شد: در گام نخست ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه 10 هدف مهم و اساسی طراحی و پیش‌بینی شد که تمامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت حقوق کلیه ذی‌نفعان، امانتداری و شفافیت انجام شود.

فرهاد حنیفی ضمن اشاره به اهمیت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در اصلاح ساختار نظام بانکی کشور، تصریح کرد: در کنار انجام این پروژه مهم، تمامی مقررات بانک مرکزی نظیر؛ رعایت نرخ سود سپرده‌ها و بهداشت اعتباری در بانک سپه و بانک‌های وابسته به دقت رعایت شد.

وی ابراز امیدواری کرد انجام فرآیندهای ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه با دقت و سرعت فعلی ادامه یابد.

حنیفی با قدردانی از اقدامات مطلوب بانک سپه برای آماده‌سازی شرایط انجام فرآیندهای ادغام یادآور شد: توسعه ساختار سازمانی نخستین بانک ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های خالی آن برای بهره‌مندی از توانمندی‌های بانک‌های ادغامی، اقدامی سنجیده و ستودنی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.