تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر : 20943

معاون وزیر ورزش خطاب به ملی‌پوشان هندبال: به میدان بروید و برای ایران بجنگید

معاون وزیر ورزش خطاب به ملی‌پوشان هندبال: به میدان بروید و برای ایران بجنگید

معاون وزیر ورزش خطاب به ملی‌پوشان هندبال: به میدان بروید و برای ایران بجنگید

تیم ملی هندبال مردان ایران

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خطاب به ملی‌پوشان هندبال گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران به میدان بروید و بجنگید.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بدرقه تیم ملی هندبال مردان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا با حضور مهدی علی‌نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش، کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک، شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، رئیس و اعضای فدراسیون هندبال، تیم ملی و پیشکسوتان این رشته در تالار فدراسیون هندبال برگزار شد.

در آغاز این مراسم علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال با یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: پیگیر بودیم تا بتوانیم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا میزبان سردار سلیمانی باشیم ک هماهنگی‌هایی را هم انجام داده بودیم که متاسفانه ایران عزادار این شخصیت بزرگ شد. سردار سلیمانی برای همه مردم ایران بزرگ بود و این موضوع در مراسم تشییع پیکر ایشان هم مشخص بود حتی رهبر معظم انقلاب هم بر پیکر او نماز خواندند و اشک ریختند.

او در ادامه بیان کرد: تیم ملی را با یاد و نام سردار شهید قاسم سلیمانی اعزام می‌کنیم. ملی‌پوشان مثل یک سرباز وطن در مسابقات شرکت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها یک قاسم سلیمانی هستند. قطعا با تمام وجود خود در این مسابقات حاضر می‌شوند و امیدوارم بتوانند دل مردم کشورمان را که در این مدت مکدر شده است، شاد کنند.

ملی‌پوشان هر کدام یک قاسم سلیمانی هستند

امیر سرتیپ پیمبری، رئیس تربیت‌بدنی نیروهای مسلح هم دیگر سخنران این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود از سردار شهید قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: زبانم از حرف زدن در مورد سردار سلیمانی قاصر است. فقط می‌توانم بگویم خیلی از اقدامات و فعالیت‌هایی که ایشان انجام داده‌اند، هنوز برای مردم ایران هم آشکار نشده است. طبیعی بود که ترامپ کینه سردار ما را به دل داشته باشد. چون نیروهای مقاومت مانع از موفقیت استکبار جهانی شده‌اند. آرزو دارم که تیم ملی هندبال ایران با تاسی از روحیه سردار سلیمانی در مسابقات حاضر شوند. روحیه سردار این‌گونه بود که هرچه شرایط سخت‌تر می‌شد آرامش بیشتری داشت و مقتدرتر عمل می‌کرد و ملی‌پوشان هم باید این‌گونه باشند. پیشنهاد می‌کنم که فدراسیون هندبال اسم این کاروان را شهید سلیمانی بگذارند. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم خبرهای خوبی را از این تیم بشنویم.

به میدان بروید و برای ایران بجنگید

مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم در ابتدای سخنان خود از سردار شهید قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: سردار سلیمانی ویژگی‌های زیادی داشت اما به نظرم ایمان به خدا و کاری که انجام می‌داد پایه و اساس بود. بین ما ورزشکاران و رزمندگان اسلام شباهت‌هایی وجود دارد. هر دو به دنبال دفاع از کیان مملکت و بالا بردن پرچم و نام ایران هستیم. تفاوتی هم که داریم این است که رزمندگان توپ، تانک و شهادت دارند اما ما قهرمان می‌شویم‌، مدال و سکو می‌گیریم و لژیونر می‌شویم.

او در ادامه بیان کرد: دوست داشتم به تمرینات تیم ملی بیایم اما نشد. مسابقات تیم ملی را می‌بینیم، لذت می‌بریم و افتخار می‌کنیم که شما نمایندگان ایران هستید. مطمئن هستم اگر به کارتان، خدا و وطنتان ایمان داشته باشید، قطعا موفق می‌شوید و سایر مشکلات در درجه دوم قرار می‌گیرد. پس به میدان بروید و برای ایران بجنگید. خوشحالم که بعد از سال‌ها دور هم جمع شده‌اید و با یک مربی ایرانی به مسابقات اعزام می‌شوید. به تیم شما امیدوارم و مطمئن باشید که وزارت ورزش همراه و دوست شماست. ان‌شاءالله همه در کویت کاری می‌کنیم که دنیا به چشم دیگری به هندبال نگاه کند.

نامگذاری تالار هندبال فدراسیون به نام سردار شهید قاسم سلیمانی

پاکدل در این مراسم اعلام کرد که از این پس اسم تالار هندبال فدراسیون به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود.

در این مراسم از محسن باباصفری که در یکی از باشگاه‌های رومانی حاضر به بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نشده است، تجلیل به عمل آمد. همچنین از محمد سیاوشی به عنوان مرد اخلاق هندبال تجلیل شد.

در این مراسم ملی‌پوشان پیراهن‌هایی مشکی که تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر آن حک شده بود، بر تن داشتند.

در پایان این مراسم، ملی‌پوشان با اهدای گل به تصویر سردار سلیمانی، به این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.