تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۷:۰۴
کد خبر : 49964

مفهوم حقیقی "عید" در کلام امیرالمؤمنین(ع)

مفهوم حقیقی "عید" در کلام امیرالمؤمنین(ع)

مفهوم حقیقی "عید" در کلام امیرالمؤمنین(ع)

امام علی(ع) فرمود: هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است. این یعنی یک قدم به جلو رفتن و گناه یعنی یک قدم بازگشت به عقب.

مفهوم حقیقی "عید" در کلام امیرالمؤمنین(ع) – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد محمدی ری‌شهری استاد اخلاق و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بیانی با اشاره به مفهوم حقیقی عید در کلام مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام گفت: شیخ مفید در کتاب «من لا یحضره الفقیه» نقل می‌کند که روزی فردی نزد امیر مؤمنان علی علیه‌السلام آمد و هدیه‌ای به ایشان داد، حضرت فرمود این چیست؟ عرضه داشت: این هدیه‌ای به شما به مناسبت آغاز عید نوروز است. حضرت فرمود: «اصْنَعُوا لَنَا کُلَ‏ یَوْمٍ‏ نَیْرُوزاً»؛ هر روز را براى ما نوروز کنید.

وی افزود: این بیان گهربار مولا یعنی سعی کنید هر روزتان نوروز باشد. حضرت در ادامه می‌فرماید: نوروز ما هر روز است. حضرت معنای این عبارت را در بیانی دیگر اینطور فرمود: «کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ؛ هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است.» این یعنی یک قدم به جلو رفتن و گناه یعنی یک قدم بازگشت به عقب.

فیلم سخنان حجت‌الاسلام ری‌شهری را در ادامه تماشا کنید.

ماه رجب , ماه شعبان | شعبان المعظّم , اهل بیت علیهم السلام , عید نوروز ,

قدرانی شیخ حسین انصاریان از مدافعان سلامت/ کاش توفیق همراهی با شما عزیزان نصیبم می‌شدانصاریان: در فرصت خانه‌نشینی سیرۀ معصوم(ع) را الگو قرار دهیم/امام کاظم(ع) به دنبال خلوتی برای عبادت بودحجت‌الاسلام مؤمنی: رجبیّون در قیامت تاج پادشاهی به سر دارند

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.