تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 61945

منتخب مردم یزد: بازنگری در آیین نامه داخلی مجلس/ساختار مجلس باید تغییر کند

منتخب مردم یزد: بازنگری در آیین نامه داخلی مجلس/ساختار مجلس باید تغییر کند

منتخب مردم یزد: بازنگری در آیین نامه داخلی مجلس/ساختار مجلس باید تغییر کند

جوکار گفت: برای تغییر در ساختار مجلس تحول در آیین نامه داخلی مجلس لازم است تا ابزارهای نظارتی کارآمد و تقویت شود و جایگاه مجلس در حوزه نظارتی ارتقا یابد.

منتخب مردم یزد: بازنگری در آیین نامه داخلی مجلس/ساختار مجلس باید تغییر کند – اخبار سیاسی –

محمدصالح جوکار منتخب مردم یزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه مجلس یازدهم قطعا متفاوت از مجالس قبلی خواهد بود، گفت: درست است که مجلس جدید از نظر زمانی در امتداد مجالس قبلی است، اما از لحاظ فعالیت، عملکرد و کارکرد مانند پارلمان‌های قبلی نخواهد بود.

نمانیده مجلس:افزایش حقوق کارگران با تورم تناسبی ندارد/شورای عالی کار تجدید نظر کندتشریح عملکرد وزارت بهداشت توسط یک نماینده مجلس؛ ایران رتبه 4 دنیا در نحوه مقابله با کرونا را داردیک نماینده مجلس: اجبار معلمان به استفاده از سامانه "شاد" در شأن نظام آموزشی نیستمنتخب شازند در مجلس یازدهم: خواص دلبسته به غرب سیگنال‌های ضعف به دشمن مخابره می‌کنند

وی افزود: در این مقطع زمانی، تغییر و تحول جدی در مجلس در همه بخش‌ها، هم خواست مقام معظم رهبری است و هم مطالبه جامعه؛ مردم بسیار امید دارند که این مجلس بتواند تحولاتی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کند.

منتخب مردم یزد در مجلس با بیان اینکه معتقد هستم مجلس ابتدا باید تحول در ساختار خود و در حوزه قانون‌گذاری و نظارت ایجاد کند، اظهار داشت: برای ایجاد این تغییر و تحولات لازم است تا در بخش‌هایی از آیین نامه داخلی مجلس بازنگری‌هایی شود.

جوکار در همین راستا ادامه داد: ابزارهای نظارتی مجلس یعنی تذکر، سوال و همچنین استیضاح کارایی خود را از دست داده‌اند، بعضا چندین تذکر شفاهی و کتبی در جلسه علنی قرائت می‌شود که هیچ‌گونه ارزشی ندارند؛ سوال از وزرا هم شاید اصلا نوبت بررسی آنها در جلسه علنی نرسد و یا زمانی مطرح شود که دیگر مسئله مطرح شده اهمیت خود را از دست داده باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به کهنه و ناکارآمد شدن ابزارهای نظارتی مجلس لازم است یک بازنگری در حوزه نظارتی مجلس ایجاد شود اولین تغییر در ساختار مجلس تحول در آیین نامه داخلی مجلس است تا ابزارهای نظارتی کارآمد و تقویت شود و جایگاه مجلس در حوزه نظارتی ارتقا یابد.

منتخب مردم یزد در مجلس تصریح کرد: باید تصمیماتی جدی برای تغییرات در جایگاه هیئت رئیسه و تقسیم کار اعضای این هیئت و همچنین کارآمد کردن کمیسیون های تخصصی، گرفت و تغییراتی در آیین نامه داخلی قوه مقننه در این زمینه‌ها انجام شود.

جوکار با تاکید بر اینکه کیفی‌سازی قوانین نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که نیاز به تحول دارد و در مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد، گفت:بعضا برخی از قوانین با هم مغایرت و یا تعدد قوانین وجود دارد و یا بسیاری از قوانین مصوب اجرایی نشده‌اند، مجلس یازدهم باید تجدید نظری در حوزه تصویب قوانین داشته باشد تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.