تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 150068

ناخوشی های بدن بعد از نخوردن نمک!

ناخوشی های بدن بعد از نخوردن نمک!

بسیاری از ما تمرکز خود را روی مواد غذایی کم نمک قرار دادیم و گاهی اوقات به طور کامل از نمک استفاده نمی کنیم زیرا عقیده داریم که نمک برای سلامتی بدن ما مضر است.

نمی توان گفت این موضوع کاملا حقیقت دارد.

نمک الکترولیت مهمی برای بدن می باشد و باعث می شود که بدن ما کاملاً نرمال و طبیعی کار کند.

اگر تصمیم گرفتید که از مصرف نمک خودداری کنید، حتما باید مطمئن شوید به طور کامل آن را از رژیم غذایی خود حذف نکنید و باید بدانید که بدن شما در مورد این تغییر ناگهانی و حذف نمک چگونه عکس العمل نشان می دهد.

عوارض جانبی حذف نمک از برنامه غذایی:
1- احتمال اضافه وزن
نمک ید دار برای هورمون ها بسیار مهم است و اگر آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، منبع ید در بدن شما محدود می شود و در نتیجه ممکن است دچار اضافه وزن، صورت پف کرده، خشکی پوست، ضعف و خستگی عضلانی شوید.

2- مشکلات قلبی
رژیم کمبود سدیم می تواند در کنار فواید خودش مشکلات قلبی را مخصوصاً برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند، ایجاد کند. در نتیجه نمی توان این گونه رژیم ها را به همه پیشنهاد داد. مخصوصاً برای افرادی که می خواهند قلب سالمی داشته باشند.

مطالعات نشان می دهد زمانی که ما غذای خیلی کم نمک و یا خیلی پرنمک می خوریم، هر دو می تواند وضعیت قلبی ما را دچار مشکل کند.

3- افزایش مقاومت به انسولین
مطالعات نشان می دهد زمانی که سدیم به اندازه کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، مقاومت به انسولین در بدن ما تحت تأثیر قرار می گیرد.

یعنی بدن نمی تواند به خود انسولین پاسخ دهد و در نتیجه فشار و قند خون بالا خواهد رفت.

زمانی که سطح سدیم به طرز شدیدی در خون افت کند، ممکن است علائمی مشابه با علائم کم آبی در بدن احساس کنید که شامل خشکی دهان، احساس سرگیجه و تکرر ادرار است.

5- احساس حالت تهوع
مصرف نکردن نمک تاثیر زیادی روی سطح کلسترول دارد و ممکن است علائمی را در بخش های مختلف بدن مانند قلب ایجاد کند که علائم دیگر آن نیز شامل حالت تهوع است.

میزان نمک مصرفی مورد نیاز روزانه:

مصرف نمک، کمتر یا بیشتر از میزان مورد نیاز می تواند مشکلاتی برای سلامت ایجاد کند. میزان نمک مصرفی مورد نیاز روزانه، مورد بحث کارشناسان قرار دارد. مصرف 2300 میلی گرم نمک در روز می تواند نقطه شروع مطمئنی برای همه افراد باشد.

منبع: بهداشت نیوز

بخوانید…

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.