تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 19250

نظام، انقلاب، اسلام و خانواده شهدا، از دغدغه‌های حاج قاسم سلیمانی بود

نظام، انقلاب، اسلام و خانواده شهدا، از دغدغه‌های حاج قاسم سلیمانی بود
تحولات جهان، تحت تأثیر شهادت سردار سلیمانی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه دغدغه ایشان به طور عام به مسائل نظام، انقلاب و اسلام و به طور خاص خانواده شهدا بسیار مربوط بود افزود: ️ایشان چندین ویژگی بارز داشتند. یکی اینکه ایشان خیلی مخلص بود و سعی داشت تمام کارها و فعالیت هایش برای رضای خدا، برای ارتقای اسلام و خدمت به مردم باشد. ویژگی دیگر اینکه سردار در این بود که انسانی شجاع، باهوش، مقتدر و توانمند بود. در انجام مسئولیت خود به خوبی مهارت داشت و این کمک کرد که موفقیت های بسیاری کسب کند.

دکتر محمدجواد فدایی" با بیان اینکه سردار سلیمانی، جایگاهی بین المللی داشت و نقطه امید آزادیخواهان و مسلمانان جهان بود، اظهار کرد: کرمانی ها به دلیل اینکه سردار، کرمانی بود و سالهای دفاع مقدس فرمانده لشکر پیروز ثارالله، فرمانده شهیدان و رزمندگان شان بودند به او افتخار می کردند و او را همانند قهرمانی بزرگ دوست داشتند و به جرات می توان ذعان کرد که سردار حاج قاسم سلیمانی در بین مردم کرمان، محبوبیت بسیار زیادی داشتند. این علاقه و احترام در بین خانواده معزز شهداء و ایثارگران واقعا بی نظیر بود.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی فقط یک سرمایه استانی و ملی نبود بلکه سرمایه ای برای جهان اسلام بود و جایگاه رفیعی در بین مسلمانان جهان داشت افزود: ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب در فعالیت های مربوط به سپاه حضور داشت و از این جهت بین مردم شناخته شده بود. به دلیل اخلاص و ویژگی های مردمی که داشتند مردم استان و به خصوص زادگاهشان رابر و نیز منطقه بافت خیلی به ایشان علاقه داشتند و سردار را دوست می داشتند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ️سردار سلیمانی علاوه بر وظایفی که در حوزه سپاه داشتند سعی می کردند تا آنجا که می توانستند به مردم و محرومان کمک کنند ادامه داد: هرچند اینجانب از ابتدای انقلاب در جهادسازندگی فعالیت داشتم اما دورا دور با ایشان آشنا بودم و همکاری داشتیم ولی بعد از آنکه مسئولیت استانداری برعهده ام واگذار شد این همکاری بیشتر و نزدیکتر شد و جلساتی با هم در رابطه با مسائل استان داشتیم و باهم موضوعات را بررسی می کردیم و از نظرات ایشان استفاده می کردم.

فدایی به آخرین دیدار خود با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: آخرین بار ایشان را هشتم مهرماه امسال طی جلسه ای با حضور تعدادی از مسئولان استانی و ملی دیدم که در مورد مباحث فرهنگی بحث شد ایشان به این مباحث علاقه داشتند و به طور مشخص موضوع جلسه تشکیل قرارگاه فرهنگی استان بود.

وی افزود: پایان جلسه فرصتی دست داد و به طور خصوصی با هم صحبت کردیم. درمورد مسائل استان با ایشان مشورت کردم و نظر ایشان را خواستم و برای حل برخی از مسائل از ایشان کمک خواستم که قول همکاری دادند و ایشان انگشتری را به من هدیه دادند که برایم بسیار ارزشمند است. متاسفانه بعد از این دیدار خصوصی دیگر توفیق دیدار ایشان را نداشتم.

استاندار کرمان با بیان اینکه دغدغه ایشان به طور عام به مسائل نظام، انقلاب و اسلام و به طور خاص خانواده شهدا بسیار مربوط بود افزود: ️ایشان چندین ویژگی بارز داشتند. یکی اینکه ایشان خیلی مخلص بود و سعی داشت تمام کارها و فعالیت هایش برای رضای خدا، برای ارتقای اسلام و خدمت به مردم باشد. ویژگی دیگر اینکه سردار در این بود که انسانی شجاع، باهوش، مقتدر و توانمند بود. در انجام مسئولیت خود به خوبی مهارت داشت و این کمک کرد که موفقیت های بسیاری کسب کند.

فدایی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی فردی بی حاشیه و به لحاظ سیاسی، اخلاقی و مالی و از هیچ جهت خدشه ای نمی شد به شخصیت ایشان وارد کرد افزود: این ویژگی ها باعث شده بود که مورد قبول و احترام همه گروه ها و اقشار سیاسی باشد و همه احترام ویژه ای برایشان قائل بودند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه خبر شهادت سردار سلیمانی یک شوک عظیم برای استان کرمان و مردم سراسر استان بود و مخصوصاً کرمان و رابر را غم و اندوه فرا گرفت خاطر نشان کرد: نماز جمعه این هفته شهر کرمان کم سابقه بود. مردم همه شرکت کرده بودند و بعد از نماز هم در راهپیمایی که با هدف محکومیت اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی و اعلام ادامه راه ایشان بود، شرکت کردند. مردم کاملا خودجوش و از جهت علاقه و ارادتی که به سردار داشتند در راهپیمایی شرکت کردند. فکر می کنم یکی از پرشورترین راهپیمایی هایی بود که تاکنون در استان کرمان برگزار شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.