تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر : 57180

نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی‌های بین‌المللی را تغییر داده/ روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده‌اند

نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی‌های بین‌المللی را تغییر داده/ روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده‌اند

نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی‌های بین‌المللی را تغییر داده/ روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده‌اند

یک کارشناس و تحلیلگر عرب در مقاله ای به تاثیر ویروس کرونا بر نظم جهانی و صف بندی‌های سیاسی بین المللی پرداخت و نوشت که روسیه و چین در مقایسه با آمریکا به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده‌اند‎.

نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی‌های بین‌المللی را تغییر داده/ روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده‌اند – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عارف العلی» در مقاله خود در روزنامه تشرین سوریه نوشت: قاره اروپا در سایه شیوع کرونا با بحران استثنایی و چند لایه‌ای به سر می‌برد که ممکن است ویرانگر باشد و باعث گسست آن شود زیرا قاره پیر از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون شاهد چنین بحران اخلاقی و روحی و مادی نبوده است. هر دقیقه صدها نفر بر شمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در بین جمعیت 512 میلیونی سالخورده قاره اروپا افزوده می‌شود.

وی افزود: بی شک، ویروس کرونا از یک سو ماهیت اتحادیه اروپا و از سوی دیگر ماهیت پیمان ایدئولوژیک ناتو را برملا کرد که تا چندی پیش اعضای آن افتخار می‌کردند که این پیمان بیانگر اتحاد و همبستگی و مشارکت و کمک نظامی و اقتصادی و اجتماعی و انسانی بیه همه اعضای آن است.

نگاه تحلیلگران به دنیای "پساکرونا"/ تزلزل در نظم غربی؛ جست‌وجوی نظام سیاسی جدید

این تحلیلگر تصریح کرد: این فخرفروشی دروغین و پوچ باعث شد که برخی کشورهای پیمان ورشو سابق با طمع جلب حمایت و حفاظت زیر چتر پیمان شکننده ناتو بروند اما "ژنرال کرونا" قواعد وابستگی‌ها و صف‌بندیها را یک شبه تغییر داد؛ بیش از آن چیزی که جنگ‌های اول و دوم جهانی تغییر داد.

وی افزود: می‌بینیم که اعضای بنیانگذار ناتو که سنگ ترازوی اتحادیه اروپا به شمار می روند، پرچم چین را برافراشته‌اند و با روسیه به گرمی برخورد می‌کنند. این درحالی است که این دو کشور تا چندی پیش از شدیدترین دشمنان ناتو و اتحادیه اروپا به شمار می رفتند. ویروس کرونا ثابت کرد که تا رابطه بین اعضای اتحادیه اروپا همان رابطه همسایگی است و روسیه و چین به قاره اروپا نزدیکتر از آمریکا هستند. قبل از کرونا نظیر بعد از آن نخواهد بود و این ویروس جهان را براساس خواست خودش و بدور از ائتلاف‌های نظامی و ایدئولوژیک شکل خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.