تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 46286

هشدار وقوع سیلاب در مازندران؛ آمادگی نهادهای امدادی استان

هشدار وقوع سیلاب در مازندران؛ آمادگی نهادهای امدادی استان

هشدار وقوع سیلاب در مازندران؛ آمادگی نهادهای امدادی استان

به‌دنبال اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران مازندران مبنی بر احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در مازندران از آمادگی نهادهای امدادی استان خبر داد.

هشدار وقوع سیلاب در مازندران؛ آمادگی نهادهای امدادی استان – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران یکی از استان‌های سیل‌خیز و بارانی کشور بوده و با توجه اینکه سال 98 سال پرآبی بوده و شاهد سیلاب‌های خانمانسوز بودیم اما مسئولان استان از وقوع بارش‌های سنگین بهاری در این استان خبر داده‌اند.

هوای مازندران از نخستین روزهای سال جدید، ابری و بارانی بوده و از عصر امروز تا سه‌شنبه جو هوا سرد، بارانی و برفی می‌شود.

بارش‌های سیلابی مازندران از غرب مازندران آغاز شده و دامنه آن به شهرهای شرقی مازندران نیز ادامه خواهد داشت. میزان بارش در این مناطق بین 60 تا 100 میلی‌متر گزارش شده است که پیامد آن طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران درباره احتمال سیلاب در مازندران در روزهای نخست سال، گفت: این شرکت برای مدیریت سیلاب احتمالی روزهای آینده امکانات و نیروهای خود را بسیج کرد.

ابراهیم یخکشی با بیان اینکه طرح‌های مهندسی رودخانه در مکان‌های سیل خیز استان اجرایی شده است، افزود: بهره‌گیری از ماشین‌آلات راهسازی در امر مدیریت سیلاب مهم بوده است و برخی از پل‌ها به‌ویژه در شرق ممکن است نیاز به بازگشایی داشته باشند لذا با توجه به شدت بارش در شرق استان تاکید می‌شود از مناطق مورد نظر بازدید و چنانچه مانعی وجود داشته باشد از همکاران راهداری خواسته شود نسبت به جمع‌آوری و بازگشایی آن اقدام کنند.

گلایه مردم بلوچستان از عدم بازسازی محورهای مواصلاتی تخریب شده با سیلاب؛ مسئولان کمبود اعتبار را عامل اصلی می‌دانندافزایش میزان بارش‌های در خراسان‌رضوی/ احتمال وقوع سیلاب وجود داردسیلاب در انتظار قم؛ کاهش چشمگیر دما

وی با اشاره به اهمیت سدها در مدیریت سیلاب گفت: با حجم آبگیری نشده‌ای که در سدهای مهم داریم انتظار می‌رود مدیریت سیلاب در این سدها به خوبی انجام شود و باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که میزان کدورت آب سدهایی که تامین آب شرب برخی از شهرها را عهده‌دار هستند افزایش نیابد.

انتهای پیام/ 681/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.