تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 146417

هشدار پلیس فتا به فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

هشدار پلیس فتا به فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی
به گزارش آوا البرز، رئیس پلیس فتا استان البرز نسبت به تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی در این استان هشدار داد.
سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت:
با توجه به روز‌های پایانی سال برخی افراد سودجو درفضای مجازی اقدام به تبلیغ، خرید و فروش مواد محترقه و منفجره کرده که با آنان برخورد قانونی می‌شود.
او عنوان کرد:
مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی را سرقت کرده و آن را خالی می‌کنند.
این مقام انتظامی همچنین گفت:
ایجاد صفحات مجازی تحت وب برای خرید و فروش انواع مواد محترقه و منفجره جرم تلقی می‌شود که کارشناسان پلیس فتا ضمن رصد شبانه روزی درصورت مشاهده تخلف بدون اغماض برخورد خواهند کرد.
سرهنگ جلیلیان افزود:
برخی از این افراد در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند که نوجوانان و جوانان باید نسبت به خطر آن آگاه بوده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.
وی اظهار کرد:
مجرمان سایبری مواد آتش زا و محترقه تاریخ مصرف گذشته را از
طریق فضای مجازی به فروش می‌رسانند ضمن اینکه کاربران مورد هدف را به درگاه پرداخت جعلی هدایت و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: باتوجه به خطرات مالی و جانی فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره، از خانواده‌ها تقاضا می‌شود بر فعالیت فرزندان خود نظارت داشته باشند.
این مقام انتظامی اعلان کرد:
خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل فرزندان خود در فضای مجازی هستند و با کنترل، آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها می‌توان آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.
سرهنگ جلیلیان:
طبق تجربه سال‌های گذشته افراد زیادی دچار حادثه شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت و استفاده از مواد محترقه خطرناک از دست دادند که کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده سایت‌های فعال
در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.