تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 131901

وزیر کشور: گرفتار چاله هولناک شده‌ایم

وزیر کشور: گرفتار چاله هولناک شده‌ایم
وزیر کشور با تاکید بر لزوم توجه به موضوع فرهنگسازی در زمینه فرزندآوری گفت: بدون فرزندآوری نمی‌توانیم به ایران قوی بیندیشیم.

احمد وحیدی در اجلاس سراسری «ستاد و صف در خصوص حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت» گفت: در هفته جمعیت

قرار داریم هفته‌ای که اید به این موضوع بسیار مهم، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. قطعا مهمترین خطری که در مسیر ما قرار دارد

موضوع کاهش نرخ باروری و پیر شدن جمعیت است و چاره جویی برای این موضوع مدت زمان محدودی است که پیش روی ما قرار دارد.

وی افزود: باید از این چاله هولناک نجات پیدا کنیم و ضرورت دارد در این مسیر توجه دائمی به این مسئله مهم داشته باشیم. متاسفانه در تبدیل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به قانون، تأخیر چند ساله‌ای داشتیم. قطعا قانون یک بستر مناسب حقوقی فراهم می‌کند که در آن دستگاه‌های ذیربط وظایفی که دارند به درستی انجام دهند؛ اما با صرف قانون مشکلات حل نمی‌شود و موتور محرک حرکت این چرخ حساس یک اقدام جهادی و همه جانبه و فراگیر است. باید احساس نگرانی شدید از عدم تحقق افزایش نرخ باروری در همگان ایجاد شود.

وزیر کشور ادامه داد: خطر هولناک پیری جمعیت وجود دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است. به لحاظ دینی موضوع مشخص است و به لحاظ اقتدایی نیز اهمیت این موضوع روشن شد. قطعا جمعیت از ارکان مهم قدرت در هر کشوری است و هیچ مسئله‌ای از دید من به اهمیت توجه به مسئله جمعیت برای آینده کشور نمی‌رسد. پایین‌ترین نرخ رشد بین همه کشورهای اسلامی برای کشور ما و نرخ نزولی باروری در کشور ما بسیار شدید است.

وی تاکید کرد:ازدواج و تحکیم خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهاد جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و این موضوع جزو سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است. خانواده یعنی چیزی ناشی از ازدواج که در آن شعور، بلوغ و انسجام اجتماعی شکل می‌گیرد که همگی از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. در راستای افزایش ازدواج تسهیلاتی در نظر گرفته شده اما همه حوزه‌ها باید تلاش کنند و جریان ازدواج آسان و راحت را فراهم کنند.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.