تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۰۸
کد خبر : 105517

وسعت فضای سبز دانشگاه خوارزمی به ۴۰ هکتار رسید

وسعت فضای سبز دانشگاه خوارزمی به ۴۰ هکتار رسید

مراسم روز درختکاری در دانشگاه خوارزمی با کاشت ۱۰۰ اصله نهال به نام شهدای این دانشگاه برگزار شد.

مراسم روز درختکاری با حضور حمیدرضا عبدالله پور رئیس سیما، منظر و فضای شهری شهرداری کرج، منوچهر غفاری شهردار منطقه ۶، عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی، اعضای هیات رئیسه و تعدادی از دانشجویان و کارمندان دانشگاه برگزار شد.

برنامه کاشت نهال و گسترش فضای سبز در دانشگاه خوارزمی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و شامل پارک ادب، پارک خواهران،

پارک برادران ضلع شمالی، فضای سبز خوابگاه فجر، درب شرقی و غربی، پشت نگهبانی درب حصارک، جنگل کاری با درختان

سنجد و چمن کاری بوده است.

باتوجه به کم آبی در سال‌های اخیر سعی دانشگاه بر این بوده که درختان مقاوم به خشکی و کم آبی کاشته شود مانند کاج، سرو، زبان گنجشک، توت، زیتون و گل محمدی از سال ۹۰ تا پایان ۹۹ کاشت نهال از ۱۸۰۰۰ اصله عبور کرده عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه حوارزمی هم در این مراسم گفت: منشا کل حیات از آب است و کشور ما ایران محدودیت‌هایی در میزان آب داردمسئله مهم جامعه ما حفظ محیط زیست است، در شمال کشور ساحلی نداریم که از زباله در امان باشد و جنگل‌های ما درحال نابودی هستند و محیط زیست ما ناسالم شده است.

وی افزود: ما در این روزگار قرار داریم و باید آداب درست حفظ محیط زیست را بدانیم و به درستی آن را آموزش دهیم. یکی از سرمایه‌های ما درختان هستند به خصوص درختان مثمر، از اعضای شهرداری، اعضای هیات علمی، کارمندان و اعضای فضای سبز تشکر می کنم. قدر نعمت های الهی را بدانیم.

در پایان مراسم پیش از آغاز درختکاری از رسول قربانی از جانبازان فضای سبز، هفت نفراز بازنشستگان اعضای سبز و هفت تن از کارمندان زحمت کش فضای سبز قدردانی شد.

مراسم روز درختکاری با کاشت ۱۰۰ اصله نهال انجام شد، در ضمن در این مراسم موسیقی محلی ایران با حضور نوازندگان بومی و محلی این سازها اجرا شد.

بیشتر بخوانید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.