تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 145702

پیامک واریز یارانه حربه تکراری کلاهبرداران سایبری

پیامک واریز یارانه حربه تکراری کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتای البرز از کاربران خواست فریب پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف یارانه معیشتی و یا ثبت نام جاماندگان آن را نخورند.

سرهنگ جلیلیان:

با توجه به زمان واریز یارانه ،کلاهبرداران در این شرایط کمین کرده و به انواع مختلف کلاهبرداری می کنند که کاربران باید مراقب باشند.

وی افزود:

ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

جلیلیان تصرح کرد:

مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

رییس پلیس فتا البرز ادامه داد:

مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی گفت:

سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است .

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد:

پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد:

کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.