تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 81636

پیشنهاد خاتمی درباره نظارت رای‌دهندگان بر نمایندگان

پیشنهاد خاتمی درباره نظارت رای‌دهندگان بر نمایندگان

پیشنهاد خاتمی درباره نظارت رای‌دهندگان بر نمایندگان

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: مردم باید از نماینده خود درباره رأی مثبت و یا منفی دادن به یک طرح و لایحه توضیح بخواهند.

پیشنهاد خاتمی درباره نظارت رای‌دهندگان بر نمایندگان – اخبار سیاسی –

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه نمایندگان باید پاسخگوی رأی‌دهندگان و مردم حوزه انتخابیه خود باشند، گفت: مردم باید از منتخب خود سؤال و جواب کنند و هر زمان که برای سرکشی به حوزه انتخابیه آمد درباره اقداماتی که برای پیش‌برد امور انجام داده توضیح بخواهند.

طرح اخذ مالیات بر عایدی مسکن و خودرو در مجلس یازدهم کلید خوردلیست کامل اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس فردا نهایی می‌شودتوضیحات رئیس سازمان بورس در مجلس درباره آزادسازی سهام عدالت

وی با بیان اینکه مردم باید درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل اساسی مانند اشتغال، وضعیت اقتصادی، بهبود معیشت و… از نمایندگان خود مطالبه کنند، افزود: مردم باید وکلای خود را به دلیل عدم انجام کارها و فعالیت‌های اساسی و مؤثر در راستای منافع ملی، مؤاخذه کنند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با تأکید بر اینکه مردم باید از نماینده خود درباره رأی مثبت و یا منفی دادن به یک طرح و لایحه توضیح بخواهند، ادامه داد: رأی دهندگان باید رفتار و عملکرد شخصی را که برای ورود به مجلس وی را گزینش کرده‌اند، زیر نظر داشته باشند و عملکرد وی را ارزیابی کنند تا نماینده در مرحله اول در راستای منافع کشور و سپس منافع منطقه و حوزه انتخابیه گام بردارد.

به گفته خاتمی: اگر مردم مرتب رفتار و عملکرد منتخب خود را در نهاد قانون‌گذاری پایش کنند و نمایندگان چنین نظارت جدی را از سوی مردم شاهد باشند قطعاً اقدامی را انجام نمی‌دهند که از سوی آنها مؤاخذه شوند.

نماینده خوانسار در مجلس با بیان اینکه نماینده باید بداند که پاسخگوی مردمی که برای ورود به مجلس به وی اعتماد کردند، خواهد بود، گفت: اگر یک نماینده بداند که رأی مثبت و یا منفی وی به طرح‌ها و لوایح به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی مردم اثر می‌گذارد و باید درباره تصمیمات خود پاسخ‌های قانع کننده برای مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه خود داشته باشد، بنابراین مراقب تصمیمات و رفتار خود در پارلمان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.