تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
کد خبر : 106736

چند مسافر نوروزی با اتوبوس جابجا شدند؟

چند مسافر نوروزی با اتوبوس جابجا شدند؟

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: سفرهای نوروزی مردم در موج نخست نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به نوروز سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته سفرهای نوروزی امسال با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای آغاز شد و تا پایان روز پنجم فروردین ماه حدود دو میلیون و ۹۵۰ هزارمسافر از پایانه‌های مسافربری با اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی جابجا شدند که نسبت به نوروز سال گذشته و در قیاس با همین بازه زمانی ۱۶ درصد رشد را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه این تعداد جابجایی مسافر در قیاس با نوروز دو سال گذشته ۱۸۰ درصدرشد داشت، افزود: در نوروز سال ۱۳۹۹ به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا درکشور تقریبا سفرهای نوروزی جاده‌ای به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی تقریبا تعطیل شد و به همین دلیل شاهد افزایش چشمگیر در نوروز امسال نسبت به آن بازه زمانی هستیم.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سفرهای نوروزی مردم در این بازه زمانی که تقریبا می‌توان گفت

باقرجوان اعلام کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی را در این سفرها و به ویژه برای موج دوم و بازگشت

در سفرهای نوروزی رعایت کنند و به صورت جدی ازهمه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خواسته‌ایم تا به مسئله ایمنی و

بهداشت توجه کنند.

چرا که به هیچ وجه در حوزه سلامت و ایمنی مردم با کسی تعارف نداریم و به صورت جدی با تخلفات در این حوزه برخورد

خواهیم کرد.

وی گفت: از همه مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلف در حوزه‌های مختلفی ازجمله قیمت بلیت اتوبوس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن را از طریق سامانه‌ تلفنی ۱۴۱، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و سایت ۱۴۱.ir سازمان راهداری وحمل و نقل

جاده‌ای به اطلاع ما برسانند تا به سرعت به آنها رسیدگی کنیم. چرا که در ایام نوروز به صورت ۲۴ساعته آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم هستیم.

بیشتربخوانید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.